داروهای درمانی موجود برای درمان آکنه برای50 میلیون از مردم امریکا که به آکنه مبتلا هستند،گیج کننده و مبهم هستند.
به راحتی میتوان در خصوص درمان آکنه با  روش های متفاوت اشتباه کرد و حتی با هدف بهبود انها،وضعیت را وخیم تر کرد .

در این مقاله به رایج ترین اشتباهات موجود در خصوص درمان آکنه میپردازیم مانند :

1.مصرف مواد درمانی آکنه برای مدتی کوتاه

معمولا پوست به ارامی به  روش های درمانی جواب میدهد و حتی اگر اکنه با سرعت بروز پیدا کرده باشد،مدتی طول میکشد تا بهبود یابد .باربارا آر رید،استاد درماتولوژی دانشگاه بیمارستان کولورادو در دنور باور دارد که آکنه بین 6 تا 12 هفته بهبود می یابد .

اپریل ارمسترانگ کمک استاد درماتولوژی در دانشگاه سیستم سلامتی دیویس کالیفرنیا  به بیماران توصیه میکند که  داروی تجویزی را به مدت یک ماه مصرف کنند  و این مصرف را ادامه دهند حتی اگر نشانه های انها بهبود یافت .

 به عقیده ی  دایان اس برسون در بعضی موارد،پوست در چندین روز ابتدایی مصرف کمی حساس میشود  و این اکنه نوعی عفونت نیست بلکه نوعی التهاب است که میتواند پیش از بهبود، وخیم تر شود .

2.استفاده از روش های درمانی متفاوت در یک زمان

معمولا زمانی که فرد از یک روش درمانی نتیجه مناسبی نمیگیرد،به سراغ سایر روش ها میرود.
در این موارد انها محصولات متفاوتی را امتحان میکنند و در عرض یک تا دو روز در صورتی که به نتیجه دلخواه نرسند،ان را رها میکنند و یا از مواد دیگر در ان واحد استفاده میکنند .گاهی اوقات این محصولات خود به حساسیت های پوستی منجر میشوند .

زمانی که فردی خود اکنه را درمان میکند،به پوست خود اسیب میرساند و در این صورت زخم های اکنه بزرگتر میشوند و تغییر رنگ میدهند و به صورت لک و زخم بروز میکنند .

3.ساییدن و تطهیر بیش از اندازه پوست

 به عقیده برسون ،ساییدن پوست میتواند لایه محافظ پوست را از بین ببرد و باعث بروز حساسیت شود    

به جای ان میتوانید پوستتان را با یک پاک کننده ی غیر حساسیت زا با پی هاش مناسب به ارامی بشویید .همچنین بهتر است ابتدا خود شوینده را تمیز کنید تا باقی مانده های ان باعث ناراحتی پوستی نشوند .
به عقدیه رید آکنه به دلیل الودگی بوجود نمی اید و بسیاری از مردم در هنگام بروز اکنه پوست خود را بیش از اندازه شسته و میسایند .اگر اکنه به دلیل الودگی بوجود می امد ،باید بروی پایتان ان را مشاهده می کردید .

4.انتخاب محصولی نامناسب  برای پوست های مستعد اکنه

به عقیده برسون،شوینده های خشن  و صابون های الکالین و محصولات حاوی الکل میتوانند اکنه را وخیم تر کنند
بهتر است این افراد به دنبال محصولاتی باشند که منافذ پوستی را پر نمیکنند و یا محصولاتی را انتخاب کنند که برای پوست های مستعد به اکنه مناسبند.

تعدادی از محصولات موجود در مواد ارایشی،کرم ضد افتاب و مرطوب کننده ها این منافذ  را پر میکند و حاوی ایزوپروپیل ،پالمیتات ،ایزوپروپیل میریستات ،بوتیل استئارات و موارد مشابه میباشند و همچنین محصولات حاوی روغن حفره های پوستی را پر کرده و به بروز اکنه منجر میشوند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران