ممکن است  شما جزء 45٪ از افرادی که به طور طبیعی حداقل گاهی اوقات خروپف میکنند ، باشید و یا به احتمال زیا د کسی را میشناسید که به این حالت دچار شده باشد.
اغلب هنگامیکه یکی از زوجین خروپف میکند ، این مسئله باعث اختلال در کیفیت خواب دیگری می شود و موجب می شود  طرف مقابل از خواب خوب شبانه بپرد و در نهایت منجر به جداکردن اتاق خواب شود . خروپف می تواند باعث مشکلات جدی در ازدواج شود .


نه تنها خروپف یک مزاحمت محسوب می شود، بلکه 75٪ از افرادی که خروپف میکنند مبتلا به آپنه انسدادی خواب (زمانی که تنفس در طول خواب برای مدت کوتاهی مختل می شود) میشوند، که خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.
 


سعی کنید ازراه کارهای طبیعی و تغییر در شیوه زندگی، برای جلوگیری از خروپف استفاده نمایید.


1. تغییر حالت خواب
خوابیدن به پشت باعث می شود پایه زبان به دیوار پشت گلو بچسب و باعث صدا ارتعاشی در هنگام خواب شود. خوابیدن به پهلواز این عامل جلوگیری می کند. توپ تنیس را به پشت لباس خواب خود  بچسبانید تا مانع به پشت خوابیدن شود. 


2. کاهش وزن
کاهش وزن  به برخی از مردم در کاهش خروپف کمک میکند اما  در مورد همه مفید واقع نمی شود .افزایش وزن در ناحیه گردن باعث باریک شدن قطر گلو و در نتیجه باعث خروپف می شود. اگر به تازگی اضافه وزن پیدا کرده اید و خروپف میکنید،اما قبل از چاق شدن خروپف نمی کردید احتمالا کاهش وزن مشکلتان را حل خواهد کرد.

 
3. اجتناب ازنوشیدن الکل
الکل و آرام بخش ها میزان استراحت عضلات در پشت گلو را کاهش می دهد  واحتمال بروز خروپف را افزایش می دهد. نوشیدن الکل چهار تا پنج ساعت قبل از خواب باعث بدتر شدن خروپف می شود .کسانی که خروپف نمی کنند پس از نوشیدن الکل خروپف میکند.


4. تمرین و رعایت بهداشت خواب 
عادات  بد خواب می تواند اثر مشابهی مانند نوشیدن الکل داشته باشد.کارکردن طولانی مدت و عدم خواب کافی باعث خواب عمیق و سست شدن عضلات و در نتیجه منجر به خروپف شود.


5. باز کردن  حفره های بینی
اگر خروپف  با گرفتگی بینی شروع شد ، باز نگه داشتن مجراهای عبور هوا می تواند به شما کمک کند. اگر بینی شما در اثر  سرماخوردگی یا دیگر انسداد ها تنگ شود یا بگیرد، سرعت هوای در حال حرکت احتمالا تولید خروپف میکند.
دوش  آب گرم قبل از خواب می تواند معابر بینی را باز نموده و از بروز خروپف جلوگیری نماید.
نوار بینی نیز ممکن است  مجراهای بینی را بازنموده و به شما کمک کند.این کار را می توان  در صورت بروز مشکل در بینی انجام داد و نه درنرم کامی.


6.  تغییر بالش 
ذرات آلرژی زا در اتاق خواب  و در بالش شما ممکن است منجر به خروپف شود. گرد و غبار در بالش تجمع می یابد و می تواند واکنش های آلرژیک را که باعث خروپف می شود را به دنبال داشته باشد. اجازه ندهید حیوانات خانگی  روی تخت یا بلشتتان بخوابند زیرا بوی بدن حیوانات، یکی دیگر از محرک های رایج است. قبل از خریدن بالش حواستان باشد که این نوع بالش برای جلوگیری از خروپف طراحی شده باشد، در بعضی موارد هم ممکن است  مسائل بینی رفع شود، اما می تواند باعث درد گردن شود.


7. نوشیدن آب فراوان
 مقدار زیادی مایعات بنوشید. وقتی آب کافی به بدن نرسد ترشحات بینی و سقف دهان چسبناکتر خواهند شد و این میتواند باعث خروپف گردد. 


به طور کلی، خواب کافی، خوابیدن به پهلو، اجتناب از خوردن الکل قبل از خواب  و یک دوش آب گرم در صورت انسداد مجرای بینی ،این شیوه های ساده می تواند تفاوت زیادی در کاهش خروپف ایجاد کند.

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران