اگر تا به حال پای اگهی های تبلیغاتی تلویزیون نشسته باشید ،این شعار را زیاد شنیده اید :هر چه میخواهید بخورید و ورزش نکنید .فقط با مصرف این قرص ها میتوانید وزنتان را کاهش دهید .
متاسفانه محققان این ادعا ها را بی اساس  میدانند .به این محصولات ،مکمل های غذایی گفته میشود نه دارو .با توجه به قوانین جدید سازمان غذا و دارو ،هیچ نیازی به اثبات کارکرد انها وجود ندارد.
تعداد مطالعات انجام شده در این زمینه با کیفیت مطلوب خیلی کم است .محققان باور دارند  که این قرص ها تا حدودی به لاغری فرد کمک میکنند .
بنا بر عقیده یک مربی در لوس انجلس هم این قرص ها به همراه رژیم غذایی متناسب و تمارین ورزشی ،میتوانند سرعت کاهش وزن فرد را افزایش دهند .
ماتیو ماریتن 31 سال ازاضافه وزن خود کاملا خسته شده بود و به دنبال روشی برای کاهش وزن میگشت .وی فقط چندین ساعت در اینترنت به دنبال روش های کاهش وزن گشت و در نهایت به قرص های چربی سوز رسید .
او به مدت 3 ماه متوالی  از انها  مصرف کرد و در نهایت به این نتیجه رسید که این قرص ها در کاهش وزن وی موثر بوده اند .خود او باور دارد که این قرص ها بیشتر به کاهش اشتهای وی کمک کرده اند و روند کاهش وزن هم همین  گونه صورت گرفته است .


تله های چربی
معمولا این دسته از محصولات حاوی کیتوسان میباشند .این ماده از پوسته اغشته به پودر خرچنگ،میگو و سایر حلزون های صدف دار تهیه میشود .به نظر میرسد که این ماده به چربی های غذاهای مصرفی شما می چسبد و از هضم ان جلوگیری میکند .اگر چه شواهدی این مورد را تایید میکنند ،وای تاثیرات ناشی از ان خیلی کمتر از ان هستند که مورد توجه قرار گیرند .
مطالعات انجام شده نشان میدهند که افرادی که از رژیم های غذایی کم کالی پیروی میکنند ،در صورتی که از کیتوسان مصرف کنند به میزان بیشتری وزن کم میکنند .
کیتوسان  در واقع منبعی از فیبر است .در حالی که رژیم های غذایی سرشار از فیبر گزینه مطلوبی برای کاهش وزن میباشند ،ولی روش های جایگزینی بسیاری وجود دارد .
یکی از خطرات مصرف این ماده ،ایجاد اختلال در توانایی بدن در جذب مواد غذایی با چربی های محلول میباشد مانند ویتامنین آ  و د و فیتوکمیکال های یافت شده در بسیاری از سبزیجات و میوه ها .
اهیمتی ندارد که تبلیغات به شما چه میگوید ولی مصرف این قرص ها بیش از سه ماه ایده خوبی نیست .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران