هر زن بارداري كمردرد را تجربه ميكند. اين امر چندان عجيب نيست؛ زيرا شكم بزرگ ميشود و مركز تغييرات گرانشي ميگردد. اما لزومي به تحمل اين درد نيست. يك زن باردار بايد در دوران بارداري خود احساس راحتي كند. بارداري نبايد نوعي شكنجه براي زنان تلقي شود! در اين مقاله راهنمايي هايي را در اختيارتان قرار ميدهيم كه به شما در بارداري بدون كمر درد كمك خواهد كرد.

 

كمرتان را صاف نگه داريد

براي اين امر ميتوانيد از تمرينات استاتيك ساده (كششي) از همان اولين روز بارداري بهره بگيريد. براي انجام اين تمرينات، بر روي كمر دراز بكشيد، پاهاي خود را به عرض شانه و موازي با يكديگر باز كنيد. سعي كنيد هيچ قوسي در كمرتان نباشد. نشستن در حالت چهار زانو (پاها بر روی ران‌های جهت مخالف قرار داده می‌شوند) نيز براي زنان باردار بسيار مناسب است؛ زيرا در اين حالت، كمر كاملا صاف است و هيچ فشاري بر روي آن وجود ندارد.

همچنين، اگر ميخواهيد جسمي را بلند كنيد، سنگيني خود را بر روي پاهاي خود بياندازيد، نه بر كمرتان. زنان در سه ماهه سوم بارداري خود، به هيچ وجه نبايد اجسام سنگين را بلند كنند.

 

ماساژ

ماساژ بدن را آرام ساخته و بر ماهيچه ها تاثير شگرفي ميگذارد. در خصوص انواع ماساژهاي مناسب براي زنان باردار، با پزشك خود مشورت كنيد. ممكن است پزشك برايتان شركت در جلسات کینزی تراپی (جنبش درمانی: درمان از طریق حرکت، ورزش و ماساژ) را تجويز نمايد. همچنين متخصصان، برخي تكنيك هاي ماساژ را به شوهران آموزش ميدهند تا قادر باشند در هر زمان و مكان همسر باردارشان را از ماساژ بهره مند سازند.

 

كمربند طبي براي زنان باردار

اين كمربندها بسيار مفيد واقع ميشوند، به خصوص اگر فعاليت فيزيكي تان زياد است يا در انتظار دو قلو بسر ميبريد. ممكن است اين كمربندها ظاهر زيبايي نداشته باشند، اما با محافظت از شكم و ستون فقرات و تقويت استخوان هاي لگن، قطعا زندگي را برايتان در دوران بارداي آسانتر ميسازند.

 

كفش پاشنه بلند ممنوع!

در دوران بارداري، كفش هاي پاشنه بلندتان را جمع كرده و آنها را در دوردست ترين نقطه منزل قرار دهيد. استفاده از اين نوع كفش ها در اين دوران بسيار خطرناك است؛ زيرا كمردرد اين دوران را تشديد ميكند. چنانچه زندگي بدون كفش پاشنه بلند برايتان مقدور نيست، توصيه ميشود پاشنه بيش از 4 سانتي متر به پا نكنيد.

 

فعاليت فيزيكي

آيا پيش از باردار شدن ورزش ميكرديد؟ اگر چنين بوده، اينك زمان مناسبي براي توقف ورزش نميباشد. تمرينات كششي، پيلاتس، يوگا، شنا يا ايروبيك در آب بسيار مفيد ميباشند، به شرط آنكه تحت نظر يك متخصص باشد. اين تمرينات ورزشي، عضلات شكم و ستون فقرات را تقويت ميكنند. چنانچه اهل ورزش نيستيد، دست كم بيشتر پياده روي كنيد و برخي تمرين هاي ورزشي را كه براي زنان باردار مناسب است، انجام دهيد.

 

پيلاتس

انجام تمرينات پيلاتس، پيش از بارداري فوق العاده عالي است و از بروز كمردرد در دوران بارداري جلوگيري بعمل مي آورد. تمرينات پيلاتس، عضلات كمر را قوي تر ميكند؛ بنابراين، از ستون فقرات بهتر محافظت ميكند. بعلاوه، شما ميتوانيد اين تمرينات را در دوران بارداري نيز انجام دهيد.

 

آرام باشيد!

از خودتان بيش از حد كار نكشيد. اجسام و سايل سنگين را حمل و بلند نكنيد. خانه تكاني نكنيد. و مخلص كلام اينكه سخت نگيريد. علاوه بر اين، براي اينكه مدت بيشتري در رختخواب بمانيد، خود را آزار ندهيد و خجالت نكشيد. براي آرامش خود پيش برويد.

 

رانندگي در دوران بارداري
نشستن طولاني مدت در دوران بارداري، به شدت بر كمر فشار وارد خواهد كرد. چنانچه واقعا نياز داريد به يك سفر دور برويد، بهتر است از قطار و هواپيما استفاده كنيد. اما چنانچه هيچ راهي جز رانندگي برايتان باقي نمانده، بطور مرتب هر يك ساعت توقف كرده، قدمي بزنيد و بدن خود را كشش دهيد و هوايي تازه كنيد. در نهايت از بسته شدن كمربند ايمني اطمينان حاصل كنيد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران