در پايان يك روز طولاني و خسته كننده، همسرتان به شما نزديك ميشود و قصد برقراري روابط زناشويي دارد. اما شما ميلي به برقراري اين رابطه نداريد. حقيقت اين است كه بسياري از زنان بطور هميشگي آمادگي برقراري روابط جنسي ندارند. در واقع، حدود يك سوم زنان بالغ به بي ميلي جنسي مزمن مبتلا ميباشند و اين امر منجربه ايجاد اختلال در كيفيت زندگي آنها ميگردد. بروز اين وضعيت را سرد مزاجي نيز مينامند.

تحقيقات اخير حاكي از اين است كه حدود نيمي از زناني كه در دوران پيش يائسگي بسر ميبرند، در برخي مواقع بي ميلي جنسي را تجربه كرده اند و تنها 14% از آنان نسبت به اينكه بي ميلي جنسي نوعي وضعيت پزشكي است، آگاهي داشته اند. بي ميلي جنسي يا سرد مزاجي، يك اختلال جنسي است كه با نشانه نداشتن انگيزه براي فعاليت جنسي مشخص ميشود و منجربه بروز ناراحتي، پريشاني و يا مشكلات فردي ميگردد. بروز چنين وضعيتي، صدمات جدي را به روبط عاشقانه و اعتماد به نفس يك زن وارد ميسازد.

بي ميلي جنسي، رايج ترين شكل ناتواني جنسي در زنان محسوب ميگردد. اين وضعيت همچنين شامل اختلال انگيختگي جنسي (فردی که دچار یک چنین اختلالی باشد، به برقراری رابطه جنسی تمایل دارد، اما مشکلاتی را در زمینه برقراری رابطه جنسی احساس میکند و در تحریک شدن برای ادامه کار دچار مشکل میشود)، اختلال در فاز ارگاسم و اختلال درد جنسي در زنان ميباشد.

 

علائم بي ميلي جنسي در زنان عبارتند از:

-    فكر نكردن به مسائل جنسي

-    كمبود ميل جنسي بدون وجود هر نوع بيماري جسمي و روحي و مصرف دارويي خاص

-    پريشاني ناشي از فكر نكردن به مسائل جنسي يا كمبود ميل جنسي

-    تاكيد و فشار بر برقراري رابطه جنسي  به دليل فكر نكردن به مسائل جنسي يا كمبود ميل جنسي

 

درمان

با وجوديكه بي ميلي جنسي در زنان بسيار شايع است و تاثيرات آن گريبان زندگي افراد را ميگيرد، اما هيچ دارويي براي درمان اين اختلال ساخته نشده است. بر اساس تحقيقات انجام شده حدود 92% از زناني كه از اين اختلال رنج ميبرند، تمايل به درمان آن دارند.

بسياري از زنان نسبت به صحبت كردن در خصوص مشكلشان با همسر يا يك مشاور ترديد دارند. در حاليكه اين موضوع با سكوت كردن حل نخواهد شد. مشكلات و اختلالات جنسي بسيار شايعند و به راحتي با مشورت با يك مشاور برطرف خواهند شد. همچنين اين موضوع بسيار حائز اهميت است كه با مشاور و همسر خود صادق باشيد. زمانيكه چنين مشكلي زندگي تان را مختل ميسازد، بر روابط شما نيز تاثير گذاشته و يا منجربه بروز اختلالات و ساير مشكلات ميگردد. بنابراين در صورت بروز چنين مشكلي، حتي كوچك، فورا نسبت به ملاقات با يك مشاور حرفه اي و كارآزموده اقدام نماييد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران