به التهاب دستگاه تناسلی خارجی زنانه که براثر عواملی مانند کلامیدیا، تریکومونا یا باکتری ایجاد می‌شود، واژينيت گفته می‌شود. هر چند التهاب واژن به تنهایی چندان عارضه‌ ای ندارد، اما در صورت عدم درمان می‌تواند به سایر دستگاه ها مانند رحم و مثانه گسترش یابد.

براي درمان واژينيت، ابتدا لازم است تريكومونا، واژينوز باكتريال و آتروفي واژن درمان شود. در صورتيكه نسبت به وجود قارچي در خود آگاه و مطمئن هستيد، ميتوانيد مراحل زير را انجام دهيد:

-    مصرف يك داروي بدون نسخه براي رفع عفونت قارچي؛ يكي از گزينه ها، مصرف 1، 3 يا 7 روزهء كرم يا شياف واژينال است. نام ژنريك برخي از اين كرم و شياف ها شامل كلوتريمازول، ميكونازول و تيوكونازول ميباشد. برخي از محصولات همراه با يك كرم براي مصارف خارجي است كه جهت استعمال در لبه و دهانه واژن كاربرد دارد. دستورالعمل هاي مندرج در بسته يا بروشور دارو را به دقت مطالعه نمود و آنها را دنبال نماييد. دوره درمان را كامل كنيد، حتي در صورتيكه بهبودي حاصل شده باشد.

-    استفاده از كمپرس سرد؛ مادامي كه از دارو براي درمان استفاده ميكنيد، ميتوانيد از يك پارچه يا حوله سرد بر روي لبه واژن استفاده كنيد تا التهاب و ناراحتي را در اين ناحيه تسكين دهد.

 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران