امگا 3 ماده ای ضروری برای بدن و سلامتی فرد است و در بسیاری از مواد مانند ماهی و گردو و موارد دیگر یافت میشود .
در این پست به سایر مزایای این ماده برای بدن میپردازیم :


1.پیشگیری از سکته مغزی
پلاک های زنجیری ناشی از مکمل ها و مواد غذایی حاوی امگا 3 در رگهای خونی انباشته میشوند و به بهبود جریان خون کمک میکنند .بنابراین انها نقش موثری در پیشگیری از بروز سکته مغزی به دلیل بروز لخته های خونی  و یا انسداد عروق ایفا میکنند .ولی در صورتی که این مواد به میزان بیش از اندازه ای مصرف گردند ،میتوانند منجر به بروز  خونریزی مرتبط با سکته مغزی شوند .بنابراین بهتر است در این مورد با پزشکتان مشورت نمایید .


2.بهبود ارتریت روماتوئید
مطالعات انجام شده نشان میدهد که امگا 3 میتواند درد و گرفتگی عضلانی در بیماران مبتلا به ارتریت روماتویئد را کاهش دهد .یک رژیم غذایی سرشار از امگا 3 میتواند تاثیر دارو های ضد التهاب را افزایش دهد .


3.بهبود افسردگی و وضعیت مغزی
افسردگی در کشورهایی که به میزان زیادی از امگا 3 مصرف میشود ،خیلی کمتر است ولی امگا 3 روش درمانی افسردگی به حساب نمی ایند .
در صورتی که به افسردگی مبتلا شده اید ،در خصوص روش های درمانی ممکن با پزشکتان مشورت نمایید .


4.بهبود اختلال کم توجهی –بیش فعالی
تعداد ی از مطالعات نشان میدهند که مکمل های امگا 3 میتوانند  نشانه های  بیماری اختلال کم توجهی بیش فعالی را بهبود بخشند .این مواد در پیشرفت مغزی و نوع عملکرد ان هم نقش مهمی ایفا میکنند
ممکن است  این مواد،مزایای حاصل از روش های درمانی سنتی را بیشتر کنند ولی جایگزین انها نمیشوند .


5.تاثیر این ماده بر جنون
تعدادی از مطالعات نشان میدهند که اسید های چرب امگا از فرد در برابر ابتلا به جنون و یار بیماری ناشی از سالخوردگی حفاظت میکند .
 بنا بر یکی از این مطالعات ،میزان ابتلا به الزایمر در افرادی که میزان بیشتری از اسید های چرب امگا 3 مصرف می کردند ،کمتر بود . .البته باید تحقیقات بیشتری در این زمنیه صورت گیرد .


6.امگا 3 و کودکان
این ماده تاثیر شگرفی بر تقویت مغزی کودکان دارد .اکادمی امریکایی کودکان توصیه میکند که کودکان از میزان کافی ماهی استفاده کنند .البته مصرف ماهی های حاوی جیوه باید با احیتاط باشد مانند کوسه ،اره ماهی ،ماهی شاه  خالخالی  و تایلفیش .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران