معمولا مراقبت از پوست کار چندان دشواری نیست و میتوان با مصرف  پاک کننده های متناسب ،مرطوب کننده ها و یک ضد افتاب خوب به راحتی به   این هدف دست یافت .سرمها هم یکی از محصولات بهداشتی هستند که  زیبایی پوست شما را چندین برابر میکنند .
سرم ها ژل هایی  هستند که بروی پوست صورت و گردن  مالیده میشوند  و میتوانند انواع مشکلات پوستی از جمله چروک ها و آکنه و قرمزی و خشکی ان را از بین ببرند .
برای هر نوع پوستی فرم ویژه ای از سرم ها وجود دارد و انها میتوانند به نیاز های ویژه پوست شما پاسخ گویند .
در این پست میتوانید با ویژگی های سرم های پوستی و نحوه تاثیر انها بر پوست اشنا شوید :


سرم پوست از چه موادی تشکیل شده است ؟
سرم ها  سرشار از موادی میباشند که برای پست خوب است و بیشتر انها حاوی اب هستند و پوستتان به سرعت انها را جذب میکند .سرم های عاری از هرگونه مواد سنگین مانند پترولاتوم ،روغن معدنی و سایر روغن ها میباشند .
سرم ها بیشترین تاثیر  را در بهبود ظاهر پوست دارند و بهترین نتایج را به همراه دارند .


انتخاب یک سرم پوست مناسب
شما باید سرمی را انتخاب نمایید که با نیاز های پوستی شما سازگار باشد .
به عنوان مثال ، در صورتی که شما میخواهید چروک های پوستی و  یا سایر نشانه های پیری را از بین ببرید ،بهتر است از سرمی حاوی  فاکتور های رشد و یا پپتید ها استفاده کنید .همچنین افرادی  که پوست مقاوم تری دارند ،میتوانند از سرمهایی استفاده کنند که حاوی مواد بیشتر ی است  مانند رتینول ،انتی اکسیدان ها ،ویتامین سی و کوجیک اسید .
شما میتوانید از این سرمها به هنگام روز استفاده کنید تا از پوست شما محافظت نماید و سپس در هنگام غروب پوست ،خود را بازبینی کرده و کلاژن سازی صورت   میگیرد   بنابراین موادی مانند پپتید ها و رتینول و فاکتور های رشد گزینه های مطلوبی میباشند .
میتوان از  این سرم ها به همراه سایر محصولات بهداشتی استفاده نمود ولی نمیتوان سرم را با یکی از انها جایگزین کرد  .در واقع سرم نمیتواند به اندازه ی یک مرطوب کننده به پوست شما اب رساند .
قیمت سرم ها بیش از سایر انواع محصولات بهداشتی است که به دلیل تنوع  مواد تشکیل دهنده ی ان است .شما نمیتوانید در انتخاب یک سرم فقط به قیمت ان توجه کنید ،بلکه باید با مشورت با یک متخصص نوعی متناسب و اثر گذار از سرم ها را انتخاب نمایید .


چگونه از سرم ها استفاده کنیم  ؟
میتوانید با توجه به دستورات نوشته شده بروی برچسب ان ،از سرم ها استفاده کنید  . به طور کلی بهتر است از این مواد پیش از مواد سنگین و خیلی قوی مصرف نمود .
به هنگام صبح : پس از شست و شوی صورتتان  و پیش از مصرف مرطوب کننده و ضد افتاب از سرم استفاده کنید
به هنگام غروب : پس از شست  وشوی صورتتان و پیش از مصرف کرمهای شبانه ،سرم را به پوستتان بمالید .همیشه بلافاصله پس از شست  وشوی پوست از این کرمها استفاده نمایید تا انها به خوبی توسط پوستتان جذب شوند و ماده یدیگری مانع از انجام این مرحله نشود .
در صورتی که پوست حساسی ندارید ،میتوانید پیش از مصرف سرم ها ،از شوینده های  لایه بردار و موارد مشابه  استفاده کنید  تا میزان جذب مواد تشکیل دهنده ی سرم های توسط پوست بیشتر شود و به لایه های عمیق تری از پوست نفوذ نماید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران