همه خانمها میخواهند پوستی شفاف  و زیبا داشته باشند ولی بهتر است بدانید که تغذیه شما نقش مهمی در این فرانید ایفا میکند .هیچ ماده غذایی معجزه گری وجود ندارد که بتواند چروک های شما را به ناگهان از بین ببرد ولی تعدادی از روش های پایه به شما در کسب این نتیجه کمک میکنند .
  مواد غذایی سالم برای پوستتان عبارتند از :
•    میوه ،سبزیجات ،غلات کامل ، اجیل ،ماهی  و سایر انواع گوشت ها
•    تنوع مواد غذایی مصرفی .با مصرف مواد غذایی متفاوت شما میتوانید از انواع ویتامین ها و مواد معدنی بهره مند شوید
•    علاوه بر رژیم غذایی شما ،استراحت کافی ،ورزش و استفاده از کرم ضد افتاب نقش مهمی در زیبایی پوست شما دارند .
مواد غذایی ذیل به شما  کمک میکنند تا پوستی زیبا و جذاب داشته باشید :
1.جو دو سر
 کربوهیدرات های پیچیده گزینه مناسبی برای پوست هستند زیرا انها  میزان کمی از قند دارند . این مواد غذایی در واقع نمیتوانند فشار خون  شما را بالا ببرند همانند : نان های غنی شده ،برنج و پاستا .غذاهایی که فشار خون شما را بالا میبرند ،در بروز اکنه و چروک های پوستی موثرند .
همچنین جو حاوی نوعی ماده ی شیمیایی گیاهی است که  از اسیب دیدگی سلولهای پوستی جلوگیری میکند و پوست را صاف و زیبا میسازد .
برنج قهوه ای ،گندم خرد شده هم در این دسته قرار میگیرند .
2.پرتقال
این میوه سرشار از اب است و به اب رسانی کافی پوست و سلولهای ان کمک میکند .یک پرتقال بزرگ منبع بسبار خوبی از ویتامین سی است که خود در کلاژن سازی و حفظ انعطاف پوستتان موثر است .
به طور کلی سبزیجات و میوه ها برای پوست شما مفید هستند .میتوانید میوه های متفاوتی را انتخاب نمایید تا انواعی از ویتامین ها به بدن شما برسند .
3.آووکادو
 آووکادوها سرشار از نوعی چربی سالم هستند  به نام چربی های اشباع نشده ی مونو  که به پوست شما ابرسانی میکنند .همین نوع  از چربی  میتواند به جذب ویتامین ها و مواد غذایی لازم توسط پوستتان کمک کند .
 میتوانید  آووکادو را جایگزین سس مایونز   کنید  و از طعم ان لذت ببرید .
4.گوشت گاو کم چربی
گوشت گاو کم چربی همانند گوشت راسته ،منبع خیلی خوبی از پروتیئن برای بدن شما میباشد .میتوایند هفته ای دو تا  سه بار از این موا غذایی استفاده کنید .
اگر این ماده را تا جایی روی حرارت زیاد قرار دهید که ترد شود ،نوعی مواد شیمیایی تولید میشوند  که تمام خواض ضد پیری این گوست ها را خنثی میکنند .
میتیوانید  تخم مرغ ،جوجه ، لوبیا ،ماهی و توفو  را هم امتحان کنید .
5.کلم بروکسل
این مواد حاوی میزان زیادی از ویتامین سی و آ و فولات هستند که برای پوست شما بسیار مفید میباشند .
ویتامین سی موجود در این مواد میتواند کلاژن سازی را بهبود بخشد  و ویتامین آ و فولات در کنار کرمهای ضد افتاب ،میتوانند از پوست شما در برابر اشعه افتاب حفاظت نمایند .
 میتوانید این مواد را با کمی روغن زیتون بپزید تا طعم بهتری داشته باشند  و  کلم بروکلی ،خربزه و گل کلم را هم انتخاب کنید .
6.سالمون
 سالمون یکی از بهترین منابع اسید های چرب امگا 3 برای بدن شما میباشد .تعدادی  از مطالعات نشان میدهند که امگا 3 میتواند از تکثیر سلولهای سرطانی و پیشرفت سرطان در  بدن شما جلوگیری نماید .
بهتر است روزی دو بار و به میزان سه اونس از این ماده استفاده کنید و در کنار ان هم برنج قهوه ای و یا سالاد جو را  میل کنید .
7.انگور
رسوراترول که از پوسته ی انگور بدست می  اید ،میتواند  التهاب را کاهش دهد .بسباری از افراد فکر میکنند که این ماده در  تعویق  روند پیری موثر است  و همچنین میتواند با اشعه فرابنفش و پرتوهای خطرناک خورشید مبارزه نماید .
میتوایند پودر کاکائو  و بادام زمینی پخته را هم امتحان کنید .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران