تحقیقی جدید نشان داد که واکنش تهاجمی و قوی سیستم ایمنی بدن، علائم آنفولانزا را در زنان باردار بدتر می کند.

به گفته پژوهشگران، این واکنش ایمنی قوی و غیر منتظره توضیح دهنده ی ضعف زنان باردار نسبت به افراد معمولی در مقابل آنفولانزا است_ و به این دلیل در هنگام آنفولانزا، زنان باردار بیمارتر به نظر می رسند. زیرا بسیاری از علائم آنفولانزا نتیجه ی پاسخ سیستم ایمنی بدن به این ویروس می باشد.

نتایج این تحقیق شگفت آور بودند زیرا بر اساس تحقیقات گذشته، بارداری سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کرد تا به جنین در حال رشد آسیب نرساند. در حالیکه این مطالعه نشان داد که آنفلوانزا در دوران بارداری یک بیماری التهابی شدید است و نقص عملکرد سیستم ایمنی بدن نمی باشد.

سیستم ایمنی زنان باردار، گلبولهای سفید (قاتل های طبیعی و سلول های T) بیشتری در خون تولید می کند. با بالا رفتن تعداد این گلبولها، سیتوکین و کموکاین بیشتری _ تحریک کننده دیگر سلولهای ایمنی در محل عفونت در محل عفونت دیده می شود.

با بالا رفتن سطح کموکاین، سطح سلولهای ایمنی بدن نیز بالا می رود. این امر برای ریه خطرناک است، زیرا از فضای هوای مورد نیاز می کاهد و خطر ابتلا به ذات الریه و مرگ را در زنان باردار مبتلا به آنفولانزا بالا می برد.

در حال حاضر، برای درمان زنان باردار، مانند دیگر افراد، از داروهایی استفاده می شود که سرعت تکثیر ویروس در داخل بدن را کاهش می دهد. با این تحقیق می توان سطح درمان زنان باردار را بهبود بخشید و از درمان بهتری استفاده کرد.

البته یافته های این تحقیق، تنها در مورد ویروس آنفولانزا و واکنش سیستم ایمنی زنان باردار به آن است و دیگر ویروسها را در بر نمی گیرد.

در حال حاضر، استفاده از واکسن آنفولانزا یک راه حل مناسب و پیشگیرانه است که متاسفانه کمتر از 50 درصد از زنان باردار از آن استفاده می کنند.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران