)ترموبوز وریدی عمقی بیماری است که در طی ان لخته های خونی در ورید های عمیق بدن بوجود می ایند و   دلایل متفاوتی هم  میتواند داشته باشید ولی در این پست به  مواردی اشاره میکنیم که شاید خیلی عجیب باشند


1.ورزشکار بودن
 بنا بر مطالعات انجام شده ورزشکاران به خصوص انهایی که ورزش های استقامتی مانند دوی ماراتن انجام میدهند ،بیشتر در معرض ابتلا به لخته های خونی هستند . احتمال اسیب دیدگی و یا کم ابی بدن این افراد بیش از دیگران است .
این احتمال وجود دارد که نشانه های ترومبوز وریدی عمقی با  اسیب دیدگی های ناشی از ورزش اشتباه گرفته شود . در صورتی که علائمی همانند تورم ، کبودی غیر قابل انتظار ،دردی تیز در پاها و بازو و به خصوص قفسه سینه حس کردید،حتما به پزشکتان اطلاع دهید .


2.جراحی
 استراحت  در رختخواب پیش و یا پس از جراحی میتواند گردش خون در بدنتان را اهسته کند .جراحی های بزرگی  در نواحی شکم ، رحم ، باسن  و یا پاها خطر ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی را بیشتر میکند زیرا در  طی این جراحی های ورید های بزرگی اسیب میبینند .
میتوایند پیش از جراحی با پزشکتان در خصوص امکان مصرف رقیق کننده های خونی  مشورت نمایید تا  لخته های خونی بوجود نیاند .همچنین پس از جراحی سعی کنید تا در صورت امکان از رختخواب بیرون امده و قدم  بزنید .


3.بیماری های التهابی روده ای
 در صورتی که شما به بیماری های التهابی روده ای  ،بیماری کرون ، کولیت زخمی  و یا  سایر بیماری های روده ای مبتلا باشید ، امکان بروز لخته های خونی برای شما چندین برابر بیشتر میشود .این افراد بیشتر در معرض کم ابی هستند و احتمال جراحی و یا یا استراحت زیا د در رختخواب هم برای انها زیاد است .
همچنین التهاب  موثر در بیماری های روده ای میتواند  با لخته های خونی هم مرتبط باشد .


4.فقر ویتامین دی
مطالعه ای نشان میدهد که سطح ویتامین دی در بدن افرادی که به ترومبوز وریدی عمقی مبتلا هستند ،بیش از سایرین است . میزان مصرف این ویتامین برای بزرگسالان 600 تا 800 واحد است .
همچنین میتوانید با مصر ف سالمون ،تن ، تخم مرغ  و یا قرار گیری در معرض نور خورشید به مدت نیم ساعت  در روز و دو بار در هفته  این ویتامین را جذب نمایید .


5.مصرف قرص های پیشگیری از بارداری
 قرص های پیشگیری از بارداری و هورمون درمانی  برای دوران یائستگی حاوی استروژن میباشند که یک هورمون زنانه ی  ضروری است و میتواند امکان بروز لخته های خونی را افزایش دهد .
البته این خطر کم بوده و فقط یک نفر از میان 1000 نفری که از این قرص ها مصرف میکنند ،به لختگی خون دچار میشوند . در صورتی که شما از برچسب ها استفاده کنید ،این امکان بیشتر میشود زیرا  میزان استروژن انها 60 درصد بیش از قرص هاست .
مردانی هم که از تستوسترون به عنوان هورمونی مردانه استفاده میکنند ،بیشتر در معرض ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی هستند .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران