پرده بکارت یا هایمن، غشا ایست که در مدخل واژن قرار گرفته و در دختران باکره وجود دارد.

پرده بکارت بدون سوراخ يا مسدود (Imperforated Hymen) نوعي ناهنجاري مادرزادي نادر، ناشي از نقص در روند تخريب سلولهاي بافت مركزي پرده بكارت است و معمولا وجود اين نقص، در اولین قاعدگی فرد تشخیص داده میشود. زیرا خون قاعدگی توانایی خروج از واژن را ندارد. پرده بکارت بدون سوراخ در دوران جنيني ايجاد شده و علت آن درست تشكيل نشدن غشاي بكارت است. در معاینات پزشكي به دليل تجمع خون قاعدگی، پرده متورم و به رنگ آبی دیده میشود و فرد به درد زیر شکم مبتلا میشود. پزشک بایستی با عمل جراحی یک شکاف صلیبی یا خطی در مرکز و کمی به سمت بالا ایجاد کند و خون را تخلیه نماید. بنابراين اين نقص هيچ تاثيري در زندگي و فعاليت هاي جنسي يك دختر در آينده نخواهد داشت.

پرده بكارت بدون سوراخ ممكن است در نوزاد به دليل برآمدگي غشاي بكارت تشخيص داده شود. اين نقص ممكن است تا دوران كودكي يا فرا رسيدن نخستين دوره قاعدگي قابل تشخيص نباشد.

 

علائم پرده بکارت بدون سوراخ در دختران جوان

-    عدم وجود نخستين دوره قاعدگي

-    درد شكم و كمر يا بروز سختي در ادرار كردن در دوره نخستين قاعدگي، بدليل تجمع خون در پشت كانال واژن

 

درمان پرده بکارت بدون سوراخ

-    اين نقص به سادگي در دوران نوزادي و مراحل اوليه با جراحي قابل درمان خواهد بود.

-    چنانچه وجود چنين نقصي در مراحل بعدي زندگي تشخيص داده شود نيز با جراحي قابل درمان خواهد بود. در اين عمل، بافت اضافي برداشته ميشود و جهت جلوگيري از بروز زخم يا مسدود شدن مجدد، منطقه را بخيه ميزنند.

 


 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران