حداقل سه راه وجود دارد که شما به کمک انها میتوانید موهای زائد صورتتان را در خانه و یدون نیاز به مراجعه به ارایشگاه و صرف زمان و هزینه زیاد از  بین ببرید .
در این پست  این روش ها را نام برده و ویژگی های مثبت و منفی هر کدام را  ارزیابی میکنیم :
1.اپیلاسیون
روش های متفاوتی برای اپیلاسیون های خانگی وجود دارد مانند نوار های موم دار بدون حرارت ،انواع رولی   و سایر موارد .
ویژگی های مثبت :  این روش موهای زائد شما را از ریشه رفع میکند  و باعث زیبایی و درخشندگی و نرمی پوست میشود
ویژگی های منفی :  درد ،حساسیت پوستی ، احتمال بروز موهای زیر پوستی ، تیرگی پوست و همچنین شما مجبورید صبر کنید تا موهایتان به اندازه کافی بلند شوند و سپس به سراغ اپیلاسیون بروید .
نکات مهم :در صورتی که از داروهای حاوی ایزوترنیتون برای درمان اکنه استفاده میکنید ،روش دیگری را برای رفع موهای زائد خود انتخاب کنید .همچنین سه روز پیش از اپیلاسیون از مصرف  رتینوئید ها ،رتینول  و الفا هیدروکسی اسید ها  بپرهیزید . اپیلاسیون در طی بارداری هم  میتواند دردناک تر باشد .
بهتر است پیش از اپیلاسیون پوستتان را به خوبی تمیز کنید .همچنین میتوانید به منظور کاهش درد 30 دقیقه پیش از اغاز اپیلاسیون از مسکن مصرف کنید .پس از ان هم میتوانید  از کرم کورتیزون و یا الوئه به منظور  کاهش قرمزی این ناحیه استفاده کنید .در صورتی که پس از اپیلاسیون در معرض نور افتاب قرار میگیرید ،حتما از کرم ضد افتاب استفاده کنید .
 موهای زائد رفع شده در این روش پس از 2 تا 6 هفته مجددا رشد میکنند


2.کرم های موبر یا دپیلاتور ها
دپیلاتور های صورت به انواع ژل و کرم  و لوسیون موجود میباشند و همه انها حاوی موادی میبیاشند که موهای زائد را به صورت سطحی رفع میکند .
 ویژگی های مثبت: سریع ،بدون درد  و ارزان
ویژگی های منفی:  بوی نامطبوع و احتمال بروز حساسیت
نکات مهم :  استفاده از این مواد میتواند برای پوست های حساس نامناسب باشد .حتما اطلاعات درج شده بروی برچسب را به دقت بخوانید زیرا قرار گیری این مواد بروی پوست برای مدتی طولانی میتواند  باعث بروز  سوختگی ، حساسیت پوستی و یا تاول شود .حتما از نوع مناسب صورت برای رفع موهای زائد این ناحیه استفاده کنید .از مصرف کرمهای موبر ور چشم و روی نواحی حساس  بدن  و یا نواحی که شیو و اپیلاسیون شده اند بپرهیزید .بهتر است نوعی از این کرمهای را انتخاب کنید که حاوی الوئه ورا و مواد مرطوب کننده میباشند .
بهتر است ابتدا کمی از کرم را بروی بخش داخلی بازویتان بمالید و اجازه دهید تا به مدت 48 ساعت بماند تا احتمال بروز واکنش های الرژیک مشخص شود . پس از استفاده از کرمهای موبر هم حتما  از مرطوب کننده ها مصرف نموده و در صورتی که میخواهید از خانه خارج شوید ، از کرم ضد افتابی با اس پی اف 30 به بالا استفاده نمایید .
موهای زائد رفع شده در این روش پس  از حداکثر یک هفته مجددا رشد میکنند


3.دستگاه های خانگی
در صورتی که از دستگاههای خانگی و پرتومحور به صورت مناسبی در خانه استفاده شود ،میتوان به خوبی از شر موهای زائد راحت شد .
ویژگی های مثبت :  لیزر   و سایر سشتگاههای خانگی رفع موهای زائد   ایمنی و اثر بخشی مطلوبی داشته و میتوان انه را گزینه ای خوب برای رفع موهای زائد  به شمار  اورد .
ویژگی های منفی :  این دستگاهها گران بوده و در صورتی که به درستی استفاده نشوند ،ممکن است خطرات زیادی را به همراه داشته باشند .همچنین این احتمال وجود دارد که فرد به نتیجه دلخواه خود دست نیابد .
در صورتی که پوستی تیره دارید ،در استفاده از این دستگاههای به خصوص برای رفع موهای  زائد صورت احتیاط کنید .میتوانید پیش از مصرف موها را شی کنید و به خوبی پوستتان را خشک کنید .
پس از 8 جلسه درمانی ،نباید موهای زائد  به مدت 6 ماه مجددا رشد نمایند .این دستگاهها به ندرت میتوانند موهای زائد را به صورت دائمی از بین ببرند ولی میتوانند  رشد انها را کاهش دهند .
 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران