علائم آفتاب سوختگی معمولا چند ساعت پس از قرار گرفتن در معرض خورشید بروز می کند، این علائم عبارتند از درد، قرمزی، التهاب و در برخی موارد بروز تاول. از آنجایی که آفتاب سوختگی بخش وسیعی از پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، فرد ممکن است دچار سردرد، تب و تهوع نیز شود. 
اگر دچار آفتاب سوختگی شده اید: 
•    حمام یا دوش آب خنک بگیرید که تا حدی باعث آرام شدن پوست شود. یا می توانید از حوله ای که با آب سرد خیس شده، استفاده کنید. 
•    از مرطوب کننده، ژل یا لوسیون آلوئه ورا استاده کنید. می توانید از کرم حاوی میزان کمی هیدروکورتیزون نیز استفاده کنید. این محصولات باعث تسکین پوست می شوند. 
•    تاول های کوچک را پاره نکنید (تاول هایی که از ناخن کوچک شما بزرگتر نیستند.). اگر تاول پاره شد، محل را به آرامی با صابون ملایم و آب تمیز کنید. سپس از پماد آنتی بیوتیک استفاده کرده و آن را با گاز استریل بدون چسب بپوشانید. 
•    اگر لازم است از ضد دردهای موجود در بازار استفاده کنید، ضد دردهایی مانند ایبوپروفن، ناپروکسن سدیم یا استامینوفن. 
اگر بر روی بدن خود تاول های بزرگی مشاهده کردید به پزشک مراجعه کنید. تاول های بزرگ به راحتی برداشته می شوند زیرا که به ندرت رخ می دهد که دست نخورده باقی بمانند. به علاوه اگر دچار عوارضی مانند درد، شدید، سردرد، سرگیجه، تهوع و لرز هستید، بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران