تغییر در پوست و رشد موها در دوران بارداری بسیار رایج می باشد. تغییرات هورمونی علت اصلی مشکلات پوستی و مو می باشد. به دلیل بروز این تغییرات خانم ها در این دوران تمایل به استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد و همچنین درمان های پوستی دارند. لیرز موهای زائد و درمان های پوستی از اوخر دهه ۱۹۹۰ مورد تایید FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) قرار گرفته است. از این زمان هیچ تحقیقی خطر استفاده از لیزر در دوران بارداری و خطر فرایندهای درمانی پوست را تایید نکرده است.

خطرات لیرز موهای زائد بدن در دوران بارداری

در بررسی های انجام شده بر روی موش های باردار، تاثیرات منفی ناشی از قرار گرفتن در برابر لیزر مشاهده شده است، اما در مورد انسان هیچ خطری از قرار گرفتن در برابر لیزر در دوران بارداری گزارش نشده است. با این حال به خاطر اینکه بررسی بلند مدت در این زمینه انجام نشده و به دلیل حساسیت بالای بارداری، بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که لیزر درمانی در دوران بارداری متوقف شود و تا پس از تولد نوزاد به تعویق بیفتد. برخی تصور می کنند که تعلیق فرایند لیزر درمانی اثر آن را کمتر می کند، اما این مسئله لزوما درست نیست. فولیکول هایی که با استفاده از لیزر از بین رفته اند، توانایی رشد مجدد مو را نخواهند داشت. تغییرات هورمونی در دوران بارداری و شیردهی میزان رشد موها را افزایش می دهد، اما ادامه لیزر درمانی پس از تولد نوزاد و اتمام دوران شیردهی تاثیری بر نتیجه نخواهد داشت. لیزر درمانی در دوران شیردهی نیز تا زمانی که درمان بر روی بافت پستان یا اطراف آن نباشد، مشکلی ایجاد نمی کند.

دلیل به تعویق انداختن فرایند لیرز موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی چیست؟

علت به تعویق انداختن فرایند لیزر درمانی در دوران بارداری و شیردهی نیز استفاده از داروهای بی حسی موضعی می باشد. این داروها از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می شوند و در نتیجه می توانند وارد شیر مادر شوند. به علاوه به دلیل تغییرات پوستی و هورمونی در دوران بارداری و شیردهی، برای دست یافتن به نتیجه مطلوب بهتر است که لیزر درمانی در این دوران انجام نشود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران