لیزر به یکی از بهترین و اثر‌بخش ترین روش‌های رفع موهای زائد تبدیل شده است که میتوان از آن برای نواحی متفاوتی از بدن استفاده نمود. با افزایش میزان طرفدارن لیزر، نوجوانان نیز خواهان استفاده از آن هستند.
عقاید متفاوتی در خصوص امکان به کار گیری لیزر برای نوجوانان وجود دارد ولی دستوراتی کلی میتوانند احتمال اثر بخشی لیزر برای این گروه سنی را مشخص نمایند که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

حداقل سن لازم برای لیزر موهای زائد

در بیشتر مراکز لیزرموهای زائد نوجوانان انجام میگیرد ولی معمولاً لیزر برای افراد زیر ۱۲ سال صورت نمیگیرد. این پروسیجر در بیبشتر موارد ایمن و مؤثر است ولی در بعضی موارد میتواند منجر به بروز زخم و تغییرت رنگدانه ای شود که بری کودکان مشکلات بیشتری را بوجود خواهد آورد.
همچنین درد و سوزش ناشی از لیزر میتواند بری کودکان غیر قابل تحمل باشد. البته در بسیاری از موارد از کرمهای بی حس کننده پیش از آغاز لیزر درمانی استفاده می‌شود ولی ممکن است اثر بخشی زیادی نداشته باشند.
همچنین لیزر موهای زائد در طی چندین جلسه انجام میگیرد و به همین دلیل کودکان نمی‌توانند به راحتی این روند درمانی را تکمیل کنند ولی برای افراد ۱۲ سال به بالا این روند به خوبی صورت گرفته و نتیجه خوبی بدست می‌آید.
در صورتی که کودک شما زیر ۱۲ سال سن دارد ولی مبتلا به پرمویی است، با یک متخصص در خصوص سایر روش‌های کاهش موهای زائد مشورت نمایید.برای مشاهده مراکز لیرز موهای زائد مورد تایید سایت سبز و سالم کلیک کنید.

مشکلات لیزر موهای زائد نوجوانان

در تعدادی از مراکز لیزر، لیزر موهای نوجوانان صورت نمی‌گیرد و تعدادی از متخصصان آن را اشتباه میدانند که البته دلایل زیادی دارد. بزرزگترین مشکل در این رابطه ترشح هورموهای نوجوانی است که می‌تواند رشد موهای زائد را افزایش دهد و یا سرعت آن‌ها را بیشتر کند، یعنی امکان رشد موهای زائد بلافاصله پس از جلسات لیزر هم وجود دارد.
لیزر میتواند موهایی را رفع کند که در مرحله رشد هستند نه موهایی که چند هفته یا ماه پس از جلسه لیزر درمانی رشد می‌کنند. در نهایت نوجوانان به جلسات بیشتری برای رفع موهای زائد توسط لیزر نیاز خواهند داشت. از آنجایی که لیزر روشی نسبتا گران برای رفع موهای زائد است، والدین آن‌ها تصمیم می‌گیرند که روشی کم هزینه تر را برای نوجوان خود انتخاب نمایند.
در صورتی که آن‌ها مشکلی با جلسات زیاد لیزر درمانی نداشته باشند، می‌توانند برای لیزر به یک مرکز معتبر مراجعه نمایند. همچنین بهتر است فردی را انتخاب کنید که در زمینه لیزر موهای زائد نوجوانان تجربه و مهارت کافی دارد.
حتماً پیش از لیزر موهای زائد با یک متخصص در خصوص لیزر مناسب پوست و موی فرزندتان مشورت نمایید و به یاد داشته باشید که لیزر روش مناسبی برای رفع موهای زائد پوست های تیره نیست. بنابراین اگر فرزندتان زمان زیادی را زیر آفتاب و یا در اتاقک های برنز می‌گذراند، لیزر گزینه خوبی برای وی نیست.
لیزر نمی‌تواند موهای زائد را به صورت دائمی از بین ببرد ولی آن‌ها را کاهش می‌دهد و اگر جلسات به صورت منظم برگزار گردند، تاثیر بیشتری بر نتایج حاصل خواهند داشت.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران