این روزها فرار از تبلیغات گسترده ی " مکمل های تغذیه ایی " کاری غیر ممکن است. چه کسی می تواند در مقابل این وسوسه ایستادگی کند وقتی تصویر زنی " قبل از مصرف و پس از مصرف " نشان داده می شود که تنها در 6 هفته استفاده از این قرص های جادویی از سایز 48 به سایز 38 و یا تصویر مردی که از " دراز و یا کوتاه و لاغر و چاق بودن " به " مرد سال با هیکل ورزیده و عالی" رسیده است _ درست در زمان تعطیلات تابستانی و فصل شنا (!!!) . 

 

خوب! بیایید در همین ابتدای کار به "کارا" بودن این مکمل های تبلیغی بپرداریم. زمانی که یک چیز خوبتر از آن است که واقعیت داشته باشد، پس حتما غیرواقعی است! تا به حال فردی را دیده ایید که ظرف 2 هفته 14 کیلو وزن کم کرده و این وزن را ثابت نگه دارد؟! تمرینات " جلو بازو " به 2 سال وقت نیاز دارد تا آنچه در عکسها میبینید، اتفاق بیفتد : " مردی با جلو بازوی ورزیده " . " از دست دادن وزن بارداری "، حتی با شیردهی و مراقبت از دیگر فرزندان، کار بسیار سختی است.  


دغدغه ی اساسی " ایمنی مصرف " این مکمل های تبلیغی است. حقیقت نگران کننده و آزاردهنده در مورد این مکمل ها ( اگر بخواهیم رک باشیم ) آسیبی است که به کلیه و کبد وارد می کنند_ و حتی در موارد شدیدتر باعث مرگ می شوند. هر آنچه که می خوریم، از چغندر، مارچوبه، استیک بدون چربی تا مسکن، توسط کلیه ها و کبد پردازش می شود. این ارگان ها " سم زداهای" خون هستند و تمامی مواد غذایی وارد شده به بدن را کنترل می کنند. یک مطالعه نشان داد که نزدیک به 20 درصد از اختلالات کبدی_ از زردی تا نارسایی کبد_ مردان و زنان جوان به دلیل مصرف مکمل های غذایی تبلیغی و تایید نشده توسط پزشک است. هزاران نفر از افراد دیگر دچار هپاتیت و یا بیماری هایی با شدت کمتر، اما همچنان خطرناک، شده اند. علاوه بر این، در تحقیق جدید به این نتیجه رسیدند که مردانی که ویتامین E و سلنیوم مصرف می کنند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آنها تقریبا دو برابر بیشتر از دیگر مردان است. 


مساله نگران کننده ی دیگر این است که اکثر افراد بیش از یک مکمل تبلیغی را به طور هم زمان مصرف می کنند. این امر باعث بالا رفتن تداخلات دارویی بالقوه و بیشتر شدن عوارض جانبی می شود. 

    
بسیاری از آسیب های جدی کبد ناشی از مواد افزودنی استروئیدی به مکمل های عضله ساز و یا محرک غیر قابل تنظیم اضافه شده به قرص و پودر گیاهی کاهش دهنده ی وزن است. عصاره چای سبز که به عنوان " چربی سوز " تبلیغ می شود از مکمل های خطرناک است، زیرا حاوی  کاتچین ( نوعی آنتی اکسیدان) با چگالی بالا و متمرکز شده است که برای کبد سمی بوده و ریتم قلب را تغییر می دهد. استفاده طولانی مدت از چنین مکمل هایی باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

 

آیا تغییر سریع و احتمالا بی اثر، ارزش به خطر انداختن زندگی را دارد؟ هرگز!!!!! خطرات جانبی تمامی این مکمل ها را به تمام افراد نزدیکتان هشدار دهید.گول وعده های سریع و وسوسه انگیز این مکمل های تبلیغی را نخورید و به جای آن از یک برنامه درست بلند مدت و از یک رژیم غذایی سالم _ طیف وسیعی از میوه و سبزیجات، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز_  بهره ببرید تا به " تصویر " ایده آلتان برسید.  


از عقلتان استفاده کنید و به بدنتان رنج ندهید.  

 

 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران