تعداد زیادی از افراد لیزر موهای زائد را به منظور بهبود زیبای ظاهری خود انتخاب می کنند ولی می توان از لیزر برای اهداف متفاوتی استفاده نمود.
بوی بدن معمولاً موردی نامطلوب و نشان دهنده ی ضعف بهداشت فردی است ولی در تعدادی از افراد این بو به دلیل عوامل ژنیتیکی و یا تغذیه‌ای بروز میکند نه بهداشت ضعیف.
در این مقاله نحوه تأثیر لیزر موهای زائد در کاهش بوی بدن را بررسی می کنیم:

بوی بدن به دلیل رشد باکتری ها بوجود می‌آید و شدت آن با توجه به ژنتیک، تغذیه، جنسیت، وضعیت سلامتی و رژیم غذایی برای هر فرد با دیگری کاملاً متفاوت است.
در صورتی که شما در رژیم غذایی خود به میزان زیادی از سیر و پیاز، پنیر و زیره مصرف میکنید، بهتر است بدانید که این مواد تا یک روز بعد بر بوی بدن شما اثر میگذارند. ژنتیک هم نقش بسیار مهمی در این میان ایفا میکند و تعدادی از افراد به نسبت دیگران بیشتر در معرض بوی نامطلوب بدن هستند.
مطالعات انجام شده نشان میدهد که تعریق مردم ساکن شرق آسیا حاوی مواد متفاوتی به نسبت دیگران است و به همین دلیل احتمال بروز بوی بد بدن برای آن‌ها کمتر از سایرین است.

 

از آنجایی که این بو همیشه نامطلوب تلقی می‌شود، هزاران روش و تکنیک برای کاهش و یا پیشگیری از بروز آن وجود دارد مانند دئودورانتها که با بوهای مصنوعی، بوی اصلی بدن را می پوشانند و ضد عرق ها که به صورت کلی میزان تعریق بدن را کاهش می دهند. مشکل اصلی این روش‌ها نیز عدم توانایی آن‌ها در پیشگیری از بروز بوی بد بدن است و فقط می توانند این بو را کاهش دهند. همچنین از این وسایل برای ناحیه زیر بغل استفاده می‌شود و این در حالی است که کل بدن عرق میکند نه فقط زیر بغل.

بوی بد بدن چگونه بوجود می‌آید؟

خود تعریق به تنهایی نمی تواند باعث بروز بوی نامطلوب شود ولی محیطی متناسب را برای رشد باکتری ها بوجود می آورد که با رشد و تقسیم خود بوی بدی را بوجود می آورند.

دو راه برای مبارزه با بوی بد بدن وجود دارد: پیشگیری از تعریق و پیشگیری از رشد باکتری ها پس از تعریق.
بهتر است بدانید که موها فضای بیشتری را برای رشد باکتری ها و تعریق ایجاد میکنند. همچنین فولیکولهای مو باعث بروز تعریق اپوکرین می‌شوند که نسبت به سایر انواع غلظت بیشتری داشته و در نتیجه بهترین نقطه برای رشد باکتری ها است. پاکیزه سازی موها هم به نسبت پوست خیلی دشوارتر است و با تجمع باکتری ها بروی این موها، بوی نامطلوب بدن بیشتر می‌شود.

لیزر موهای زائد چگونه به بهبود بوی بدن کمک می کند؟

در طی لیزر موهای زائد، بدنه ی موها به کلی رفع می‌شود و پس از آن امکان تجمع و رشد باکتری ها در این نقطه از بین می‌رود. دئودورانت ها و ضد تعریق ها باعث کاهش بوی بدن بدن می‌شوند ولی لیزر موهای زائد محیط متناسب برای رشد باکتری ها و ایجاد بوی نامطلوب را از بین میبرد.
لیزر موهای زائد نمی تواند میزان تعریق فرد را کاهش دهد و این موضوع ارتباطی با رفع فولیکولهای مو یا غدد تعریق ندارد زیرا لیزر با رفع موهای زائد از بروز بوی بد بدن پیشگیری می کند نه غدد تعریق. اگر می خواهید میزان تعریق را از طریق غدد تعریق کاهش دهید بهتر است سراغ بوتاکس بروید.

برنامه‌ریزی برای جلسات لیزر

لیزر برای رفع موهای زائدی استفاده می‌شود که بستری متناسب را برای رشد باکتری ها فراهم میکنند. رفع موهای زیر بغل و صورت آسان است ولی رفع همین موها در ناحیه پشت و کمر و قفسه سینه با دشواری های زیاد همراه است و موهای همین مناطق باعث بروز بوهای نامطلوب برای آقایان می‌شود.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران