لیزر موهای زائد برای بسیاری از خانمها راهی است که به رهایی از اپیلاسیون و شیو و سایر روش‌های رفع موهای زائد متنهی می‌شود. ولی متأسفانه تعدادی از خانمها نتایج خوبی از لیزر نگرفته اند و بیشتر افرادی که پوست تیره ای دارند، لیزر را روشی اثر‌بخش برای خود نمی‌دانند ولی دلیل آن چیست؟ بیشتر لیزر های موجود در بازار می تواننند تفاوت رنگی میان مو و پوست را به خوبی تشخیص دهند و سپس موها را از بین ببرند ولی زمانی که این تفاوت کم باشد، فرایند لیزر موهای زائد دشوار می‌شود و احتمال بروز پیامدهای جانبی هم افزایش می‌یابد. خوشبختانه امروزه فناوری تا اندازه‌ای پیشرفت کرده است که لیزر موهای زائد افراد تیره پوست هم ممکن شده است ولی پیش از لیزر باید نکاتی را به یاد داشته باشید:

هیچ وقت سراغ ای پی ال نروید

پالس های نور شدتی و یا ای پی ال نه تنها برای رفع موهای افراد تیره پوست غیر مؤثر هستند، بلکه میتوانند به پوست این افراد آسیب رسانند. این دستگاه به صورت دقیقی عمل نمیکند و حتی میتواند باعث بروز سوختگی و ناراحتی شدید برای افراد تیره پوست شود. بنابراین کلاً گزینه ای پی ال را حذف کرده و لیزر را انتحاب کنید.

لیزر متناسب خود را بیابید

نمی توان برای رفع موهای زائد انواع پوست ها از انواع لیزرها استفاده نمود و فقط تعدادی از لیزرها برای این کار ساخته شده‌اند .خانمهایی که پوست تیره ای دارند، باید مرکزی را انتخاب کنند که در آن از آن دی یاگ برای رفع موهای زائد استفاده می‌شود. این لیزرها به خوبی موهای زائد پوست های تیره را رفع کرده و امکان بروز عوارض جانبی را هم به صفر می رسانند. این لیزرها معمولاً دستگیره بزرگی داشته و به متخصص مربوطه اجازه میدهند تا موهای نواحی بزرگی از بدن را در زمانی کمتر رفع نماید. مانند پشت و ران.

با پچ تست روند لیزر درمانی را آغاز کنید

در صورتی که پیامدهای احتمالی لیزر بروی پوستتان شما را نگران میکند، میتوانید از متخصص مربوطه بخواهید که ابتدا پچ تست را بروی پوست شما امتحان کند. در این روش پرتوهایی با شدت های متفاوت از لیزر بروی ناحیه کوچکی از بدنتان گسیل می‌شوند تا بتوان درجه متناسب را برای پوست شما تنظیم نمود. لیزر موهای زائد پروسیجر ساده‌ای نیست و حتماً باید پیش از آن با یک متخصص مشورت کنید و در صورتی که پوست تیره ای دارید، این مسأله اهمیت بیشتری پیدا میکند. حتما مرکزی را پیدا کنید که در لیزر موهای زائد افراد تیره پوست تخصص و مهارت کافی داشته باشد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران