بی خوابی یکی از شایع ترین مشکلات خواب می باشد. این مشکل زمانی رخ می دهد که نمی توانید بخوابید یا خواب شما مدت زیادی دوام نمی آورد. علت، علائم و شدت بی خوابی در افراد مختلف یکسان نیست. بی خوابی ممکن است شامل موارد زیر باشد: 
•    مشکل در به خواب رفتن
•    مشکل در تداوم خواب 
•    صبح خیلی زود بیدار شدن 
بی خوابی هم شامل اختلال در خواب شبانه است و هم علائمی در طول روز. اثرات بی خوابی بر تمام جنبه های زندگی شما تاثیر می گذارد. تحقیقات نشان داده اند که بی خوابی بر روی عملکردها، تصمیم گیری و روابط افراد تاثیر می گذارد. در اکثر موارد افراد مبتلا به بی خوابی دچار مشکلات مختلفی در زندگی خود شده اند. 
هر کسی ممکن است برخی شب ها بد خواب شود. در اکثر موارد بروز بدخوابی مربوط به دیر خوابیدن یا دیرو بیدار شدن است و به معنای بروز مشکل بی خوابی نیست، بلکه نشان دهنده این است که شما به اندازه کافی استراحت نکرده اید. 
حدود 30 تا 35 درصد از بزرگسالان از بی خوابی شکایت دارند. این مشکل در بین افراد مسن، زنان، افراد تحت فشار و اضطراب و کسانی که در حال مصرف داروهای خاص هستند یا دچار مشکلات روحی و روانی می باشند، بسیار رایج است. 
بر اساس تداوم و مدت اختلال در خواب و علائم مشاهده شده آن در طول روز، دو نوع بی خوابی وجود دارد: 
•    بی خوابی کوتاه مدت: این نوع بی خوابی حداکثر 3 ماه طول می کشد. حدود 15 تا 20 درصد افراد به این نوع بی خوابی دچار هستند. 
•    بی خوابی مزمن: این نوع بی خوابی حداقل سه بار در هفته اتفاق می افتد و به مدت 3 ماه طول می کشد. حدود 10 درصد مردم به این نوع بی خوابی دچار هستند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران