بسیاری از شما ممکن است سرکه سیب در خانه داشته باشید. این سرکه یک چاشنی خوشمزه برای غذا محسوب می شود. به علاوه برای ترشیجات و سس سالاد نیز استفاده می شود. اما آیا این سرکه برای سلامت جسمی شما مفید است؟ 
سرکه سیب به عنوان یک داروی سنتی برای درمان بسیاری از بیماری ها و مشکلات مورد استفاده قرار می گیرد، از آنفلوآنزا گرفته تا زگیل. بسیاری از مزایای فرضی آن اثبات نشده است، اما برخی متخصصان معتقدند که افزودن مقداری از این ماده به غذاها فواید زیادی دارد. 
سرکه سیب و کاهش وزن 
آیا شنیده اید که سرکه سیب به کاهش وزن کمک می کند؟ در رابطه با این پرسش در ژاپن بررسی ها و آزمایش هایی بر روی افراد انجام شد. در این بررسی 175 فرد چاق اما سالم شرکت کردند که به مدت 12 هفته روزانه آب یا سرکه سیب مصرف می کردند. رژیم غذایی این افراد مشابه بود. در پایان مطالعه افرادی که سرکه سیب مصرف کرده بودند در طول 3 ماه به میزان نیم تا یک کیلو کاهش وزن داشتند. همه آنها پس از اتمام این تحقیقات وزن قبلی خود را به دست آوردند. محققان معتقدند که سرکه سیب به شکستن چربی ها کمک می کند. 
سرکه سیب و قند خون 
علاوه بر اینکه سرکه سیب تا حدی به کاهش وزن کمک می کند، به نظر می رسد که این مایع برای کمک به دیابت و کنترل قند خون نیز موثر است. 
کارول جانستون، دکتر در دانشگاه ایالتی آریزونا و هدایت کننده برنامه های تغذیه، بیش از 10 سال است که در مورد سرکه سیب تحقیق می کند و معتقد است که تاثیر آن بر روی قند خون مشابه برخی داروهاست. 
او می گوید: تاثیر سرکه سیب بر روی قند خون کاملا مستند است. وی تاثیر سرکه سیب را به این شکل توضیح می دهد که این مایع مانع هضم کامل نشاسته شده و به این شکل از افزایش قند خون پیشگیری می کند. 
البته همه متخصصان با این اطمینان در مورد تاثیر سرکه سیب بر روی دیابت صحبت نمی کنند. بلکه معتقدند که افراد مبتلا به دیابت بهتر است بر روی کل رژیم غذایی خود تمرکز کنند. 
اگر دچار مشکل گاستروپارزی هستید – یک مشکل شایع بین افراد مبتلا به دیابت که خالی شدن معده به آهستگی انجام می شود – خیلی مراقب باشید، زیرا سرکه سیب این شرایط را بدتر می سازد. 
مشکل دیگری که سرکه سیب ممکن است به همراه داشته باشد، حتی اگر در آب رقیق شده باشد، اسید معده را افزایش می دهد که این امر نیز بر کلیه ها و استخوان ها فشار وارد می آورد. بنابراین اگر مبتلا به دیابت هستید و تصمیم به مصرف سرکه سیب دارید، این کار را حتما با مشورت پزشک انجام دهید، همچنین مصرف دیگر داروهای خود را متوقف نکنید. 
سرکه سیب و هضم غذا 
اگر سرکه سیب را با یک غذای نشاسته ای مصرف کنید و نشاسته به طور کامل در روده هضم نشود، به این ترتیب باکتری های خوب در روده تغذیه می شوند. 
برخی محققان توصیه می کنند از سرکه های کدر استفاده کنید. این نوع سرکه ها سرشار از پروبیوتیک و سایر باکتری های مفید هستند. این نوع سرکه می تواند عملکرد سیستم ایمنی را حمایت کند و به افراد مبتلا به یبوست کمک کند. 
نکاتی در رابطه با مصرف سرکه سیب 
این ماده را مستقیم مصرف نکنید. این سرکه خیلی اسیدی است و می تواند به مینای دندان و مری شما آسیب برساند. به مقدار زیادی از این سرکه ننوشید. به مقدار 1 تا 2 قاشق غذاخوری از این سرکه را در یک لیوان آب حل کرده و همراه با وعده های غذایی خود یک یا دو بار در روز مصرف کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران