استفاده از لیزر

در این روش لیزر فولیکول مو را با گرما از بین می برد. گاهی توصیه می شود قبل از شروع لیزر درمانی از یک محصول بی حس کننده برای بخش های مورد نظر استفاده شود تا درد را به حداقل برساند. در این موقع بهتر است فرد با پزشک خود در مورد استفاده از بی حس کننده مناسب مشورت کند.
افرادی که از بی حس کننده های پوستی استفاده می کنند، طبق دستورالعمل ارائه شده از آن مصرف کنند و از محصولاتی استفاده کنند که دارای کمترین میزان بی حس کننده می باشد. استفاده از موادی که دارای میزان بالایی از بی حس کننده هستند، ممکن است عوارض جانبی خیلی جدی در پی داشته باشند.

عوارض جانبی احتمالی مربوط به لیزر درمانی عبارتند از تاول زدن، تغییر رنگ پوست پس از درمان، التهاب، قرمزی و زخم. پس از انجام درمان تا مدتی فرد نباید در معرض نور خورشید قرار بگیرد.

الکترولیز

یک سیم نازک در زیر پوست و نزدیک به فولیکول، به ساقه مو بسته می شود. جریان الکتریکی از طریق سیم به پایین حرکت می کند و ریشه مو را در پایین فولیکول از بین می برد و موی شل شده با موچین برداشته می شود.
دستگاه های الکترولیز پزشکی پس از اینکه یک میله نازک در فولیکول مو قرار می گیرد، رشد مو را با فرکانس رادیویی موج کوتاه متوقف می کند. خطرات مربوط به این روش عبارتند از عفونت ناشی از سوزن و زخم به دلیل انجام نادرست تکنیک. الکترولیز روش دائمی برای از بین بردن موهای زائد محسوب می شود، زیرا فولیکول های مو را از بین می برد. این روش نیز طی چند جلسه انجام می شود.

کرم های موبر

این محصولات به شکل ژل، کرم و لوسیون و انواع مختلف دیگر موجود هستند و به شدت قلیایی (و در برخی موارد اسیدی) می باشند. این محصولات بر روی ساختار پروتئینی مو تاثیر گذاشته و باعث می شوند که مو به یک توده ژل مانند حل شود و به راحتی از پوست کنده شود. در زمان مصرف این محصولات دقت زیادی لازم است و تمام نکات هشدار دهنده باید مورد توجه قرار گیرند.
به عنوان مثال تولیدکنندگان معمولا توصیه می کنند که یک آزمایش پوستی مقدماتی برای بررسی واکنش های حساسیتی و سوزش انجام شود. کرم های موبر نباید برای ابروها و در اطرف چشم یا پوست ملتهب و ترک خورده استفاده شوند. برخی عوارض جانبی مشاهده شده مربوط به کرم های موبر عبارتند از سوختگی، تاول، سوزش، خارش و پوسته پوسته شدن.

استفاده از وکس و نخ اصلاح

برخلاف موبرهای شیمیایی که موی روی سطح پوست را از بین می برند، با استفاده از وکس و نخ می توان موها از فولیکول در زیر سطح پوست کشیده می شوند.
در روش استفاده از وکس لایه نازکی از وکس روی پوست قرار گرفته و پس از سخت شدن در خلاف جهت روش موها و به سرعت کشیده می شود و مو از ریشه کنده می شود. وکس نباید توسط افراد مبتلا به دیابت و مشکلات گردش خون استفاده شود. به علاوه وکس بر روی رگ های واریس، خال و یا زگیل استفاده شود. به علاوه وکس نباید برای مژه ها، گوش یا نوک پستان، اندام تناسلی یا بر روی پوست تحریک شده یا آفتاب شوخته استفاده شود. مانند موبرهای شیمیایی بهتر است قبل از استفاده از وکس، آن را روی پوست خود امتحان کنید تا از واکنش های حساسیتی مطمئن شوید.

اصلاح کردن با تیغ

در زمان استفاده از تیغ یا ژیلت بهتر است موها مرطوب باشند. به علاوه مو را به سمت رویش آن بتراشید. بهتر است از یک تیغ تمیز و تیز استفاده کنید، اینگونه پوست کمتر تحریک می شود. بر خلاف اعتقاد اکثریت، استفاده از تیغ بافت، رنگ یا میزان رشد مو را تغییر نمی دهد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران