چرا اعتماد به نفس و تصویر بدن مهم هستند؟ 
اعتماد به نفس میزان ارزشی است که شما برای خود قائل هستید و همچنین میزان ارزشی که تصور می کنید دیگران برای شما قائل هستند. اعتماد به نفس به این دلیل مهم است که داشتن احساس خوب نسبت به خود بر روی سلامتی روحی و چگونگی رفتار تاثیر می گذارد. 
افراد با اعتماد به نفس بالا خود را خوب می شناسند. آنها افراد واقع بین هستند و دوستانی پیدا می کنند که از آنها برای آنچه هستند، قدردانی می کنند. افرادی که دارای اعتماد به نفس بالا هستند، معمولا بهتر زندگی خود را کنترل می کنند و نقاط ضعف و قوت خود را می شناسند. 
تصویر بدن تصوری است که شما ازبدن خود دارید، از جمله اینکه آیا تصور می کنید جذاب هستید و یا اینکه دیگران ظاهر شما را دوست دارند. برای بسیاری از افراد، به ویژه افرادی که در اوایل سال های نوجوانی خود هستند، تصویر بدن با اعتماد به نفس ارتباط مستقیم دارد. 
چه مواردی بر روی اعتماد به نفس یک فرد تاثیر می گذارند؟ 
بلوغ و رشد

برخی افراد با شروع دوره بلوغ با اعتماد به نفس و تصویر بدن خود مبارزه می کنند، زیرا در این دوران بدن دچار تغییرات زیادی می شود. این تغییرات با احساس پذیرش فرد از طرف دوستان ترکیب می شود و باعث می شود فرد خود را با دیگران مقایسه کند. مشکل در این زمینه این است که رشد و بلوغ همه همزمان و به یک شکل نیست. 
تصاویر رسانه ها و دیگر تاثیرات خارجی 
نوجوانی دوره است که فرد بیشتر با افراد مشهور و تصاویر رسانه ها آشنا می شود – و همچنین دیدگاه دیگران چگونه است. در این زمان فرد شروع به مقایسه خود با دیگران یا با تصاویر رسانه ها می کند. تما این موارد بر روی چگونگی احساس فرد نسبت به خود تاثیر می گذارد. 
خانواده و مدرسه 
زندگی خانوادگی گاهی بر روی تصویر بدن ما تاثیر می گذارد. برخی والدین یا مربیان ممکن است بیش از حد بر روی روش های خاص تنظیم وزن تمرکز کنند. اعضای خانواده نیز با شکل ظاهری خود مبارزه می کنند و کودکان خود را مورد انتقاد قرار می دهند (انتقاداتی از قبیل: چرا موهایت را اینطوری می بندی؟ چرا شلواری که اندازه ات باشد، نمی پوشی؟). تمام این موارد بر روی اعتماد به نفس فرد تاثیر می گذارد، به ویژه اگر فرد نسبت به نظرات دیگران حساس باشد. 
به علاوه همکلاسی ها و هم سن و سالان نیز گاهی انتقادات شدید و نظرات ناخوشایندی در مورد ظاهر دوستان خود می دهند. گرچه این انتقادات و نظرات از روی ناآگاهی انجام می شوند، اما اثرات مخربی بر روی فرد دارند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران