آیا لیزر موهای زائد برای نوجوانان بی خطر است؟
نوجوانان در برخی شرایط و در برخورد با هم سن و سالان خود حس خوبی نسبت موهای زائد بدن ندارند، به ویژه دختران نوجوان با موی زائد زیاد که نسبت به ظاهر خود نیز خیلی حساس هستند. در این شرایط برخی والدین به لیزر به عنوان گزینه ای برای از بین بردن موهای زائد فکر می کنند. اما بسیاری از والدین نگران خطرات ناشی از لیزر برای نوجوان خود هستند. 
اما فرایند لیزر درمانی اگر توسط یک متخصص با تجربه، آموزش دیده و حرفه ای انجام شود هیج خطری برای هیچکس ندارد. نوجوانان زیر 18 سال در اولین جلسه به اجازه والدین خود نیاز دارند. اما بهتر است بدانید خطرات ناشی از لیزر برای نوجوانان مشابه خطرات و عوارض آن برای بزرگسالان می باشد. در مورد خطرات و عوارض لیزر درمانی که به ندرت رخ می دهند، با پزشک مشورت کنید. 
بهتر است گزینه های دیگر را برای از بین بردن موهای زائد در نظر بگیرید. اصلاح موها با تیغ باعث بروز جوش ها و موهای زیر چوستی می شود. استفاده از کزم های موبر نیز باعث سوختگی ناشی از مواد شیمیایی می شود. در صورت استفاده از وکس نیز لازم است مدتی منتظر بمانید تا موها بلند شوند. در مقابل استفاده از لیزر موهای زائد بی خطر است و مهم نیست کدام بخش بدن مورد هدف لیزر قرار می گیرد، زیرا نور لیزر بیشتر از لایه دوم پوست، محل قرار گرفتن فولیکول، نفوذ نمی کند. 
لیزر از انرژی غیر یونیزه استفاده می کند و در نتیجه خطر بروز سرطان پوست وجود ندارد. (تخت های سولار خیلی خطرناک تر هستند.)
حداقل سن پذیرفته شده برای لیزر درمانی 14 سال می باشد، گرچه بسیاری از متخصصان پیشنهاد می کنند که نوجوان تا رسیدن به بلوغ صبر کند. در مورد دختر خانم ها نیز کفته می شود بهتر است تا شروع دوره های قاعدگی خود منتظر بمانند. خانم ها باید از لحاظ هورمونی وضعیت ثابت پیدا کرده و نباید دچار شرایطی مانند سندروم پلی کیستیک اواریون (PCOS) باشند. 
به هرحال بهتر است بدانید که نتایج لیزر در سال های اولیه نوجوانی ممکن است موقتی باشند، زیرا هورمون ها به سرعت تغییر می کنند و رشد موهای زائد غیر قابل پیشگیری است. به علاوه جلسات درمانی بیشتری ممکن است لازم شود و هزینه درمانی افزایش یابد. زمانی که تغییرات هورمونی تنظیم شده باشند (معمولا بین سن 17 و 19 سالگی)، درمان های انجام شده موثرتر و ثابت تر خواهند بود. 
به علاوه نوجوان باید تا اندازه ای بالغ باشد تا بتواند با ناراحتی های ناشی از لیزر مقابله کرده و قوانین مربوط به جلسات را رعایت کند. به عنوان مثال باید به تمام ملزومات قبل و بعد از درمان عمل کند، از جمله زیاد در مقابل نور خورشید قرار نگیرد و چند روز قبل از هر جلسه از انجام ورزش های سنگین اجتناب کند. 
سال های نوجوانی زمان مهمی برای ساخت اعتماد به نفس می باشند. اگر عدم اطمینان نسبت به بدن باعث ناراحتی شود، بهتر است در مورد لیزر درمانی جدی تر فکر کنید. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران