زمانی که دارای موهایی به رنگ تیره و پوستی روشن هستید، می توانید رفع موهای زائد را با استفاده از لیزر درمانی انجام دهید. البته امروزه دستگاه های جدید لیزر درمانی برای پوست های تیره نیز قابل استفاده هستند. دستگاه های Nd:YAG دارای طول موج بلندتری هستند که برای پوست های تیره مناسب می باشد، گر چه بهتر است ابتدا از خطرات و عوارض مربوط به آن مطمئن شوید. استفاده از لیزر برای موهای سفید، جو گندمی، قرمز و به طور کل موهای رنگ روشن چندان موثر نیست.
علاوه بر این به یاد داشته باشید اگر اخیرا از صندلی های سولار استفاده کرده اید یا در معرض نور خورشید پوست خود را برنزه کرده اید، تا مدتی از لیزر یا IPL استفاده نکنید. در این شرایط حداقل تا 4 هفته از این روش ها استفاده نکنید.
در دوران بارداری یا شیردهی بهتر است از لیزر درمانی استفاده نکنید. استفاده از لیزر ضرری ندارد، اما داروها و مکمل های مورد استفاده می تواند میزان حساسیت را بالا برد.

مقاله مرتبط: لیزر موهای زائد در دوران بارداری و شیردهی

کدام دستگاه های لیزر بهتر هستند؟

الکساندریت گزینه خوبی برای پوست های گندمی است، در حالیکه دستگاه ان دیاگ (ND:Yag) برای انواع پوست ها مناسب است.

چگونه می توان برای جلسات لیزر درمانی آماده شد؟

اصلاح کردن و تراشیدن موهای زائد با تیغ قبل از هر جلسه لیزر درمانی توصیه می شود. بین هر جلسه استفاده از وکس و نخ اصلاح و اپیلاسیون توصیه نمی شود.

چند جلسه لیزر درمانی لازم است؟

تعداد جلسات مورد نیاز برای لیزر درمانی معمولا بین 6 تا 12 جلسه می باشد، اما این عدد بسیار متفاوت است و به وسعت بخش درمانی، رشد هورمونی موها، سبک زندگی و داروهای مصرفی بستگی دارد. جلسات درمانی را حتی پس از رسیدن به نتیجه مورد نظر ادامه دهید. به طور کل هر جلسه درمانی بین 15 تا 90 دقیقه طول می کشد که این زمان به بخش درمانی بستگی دارد.

مقاله مرتبط: لیزر موهای زائد در طی چند جلسه انجام میگیرد؟

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران