در لیزر تراپی موهای زائد توسط فرایندی به نام فتوترمولیز رفع می‌شوند. گرمای ناشی از پرتوها توسط رنگدانه یا ملانین موجود در ریشه مو جذب می‌شود و به فولیکول مو آسیب میرساند. هرچقدر میزان ملانین مو بیشتر باشد و یا مو تیره تر باشد، پرتوهای بیشتری جذب می‌شوند و نتایج حاصل از لیزر درمانی مطلوب تر خواهند بود.

به طور کلی لیزر روش مناسبی برای رفع موهای زائد افراد تیره پوست و یا افرادی با موهای خاکستری و سفید و روشن نیست زیرا ملانین موجود در این موها به اندازه ای نیست که بتواند پرتوهای لیزر را جذب نماید.

خطرات ناشی از لیزر موهای زائد به دلیل احتمال جذب پرتوها توسط پوست اطراف ناحیه درمانی است. معمول ترین عوارض جانبی پس از لیزر به قرمزی و تورم و درد خفیف محدود می‌شوند. در مواردی لیزر میتواند رنگ پوست را تغییر دهد و یا باعث بروز تاول و سوختگی شود.

از آنجایی که موهای زائد در چندین مرحله رشد میکنند، فرد باید چندین جلسه درمانی را بگذراند ولی به طور متوسط تعداد این جلسات بین شش تا هشت عدد میباشد.

لیزر روش معمول و موثری برای رفع موهای زائد است. همچنین این روش ایمن میباشد ولی بهتر است در خصوص لیزر این موارد را به یاد داشته باشید:

  • لیزر رنگدانه های موجود در موه را هدف قرار میدهد و این‌گونه میتواند موهای زائد را رفع کند. لیزر قادر است تا با هدف گیری پوست های تیره و یا پوست های حاوی رنگدانه باعث سوختگی آن‌ها شود. این حالت منجر به رنگ پریدگی دائمی پوست خواهد شد.
  • پوست های برنزه در دسته پوست های تیره قرار میگیرند و هیچ گاه نباید برای رفع موهای زائد افرادی با پوست های برنزه از لیزر استفاده نمود.
  • ممکن است روند لیزر درمانی با درد همراه باشد. تعدادی از افراد این روش را بسیار دردناک می‌دانند ولی تعدادی دیگر آن را کاملاً بی درد می‌دانند. کرمهای بی حسی میتوانند سوزش ناشی از لیزر را کاهش دهند ولی فقط مصرف میزان کمی از این کرمها مجاز است . مصرف حجم بالایی از این کرمها میتواند سمی باشد و در موارد حاد به مرگ منجر شود.
  • ممکن است پرتوهای لیزر به چشمان شما آسیب رسانند. حتما در هنگام لیزر موهای زائد از عینک های ویژه استفاده کنید.
نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران