آیا شما هم به سلولیت دچار هستید ؟این وضعیت کاملاً نرمال است  و تقریباً همه خانمها در نواحی مختلف بدن خود سلولیت دارند  و حتی تعدادی از آقایان هم در این دسته قرار میگیرند .
تعدادی از مردم با این مسأله کنار می‌آیند و خیلی به خود سخت نمیگیرند ولی عده‌ای دیگر با آن می جنگند و هر روشی را امتحان میکنند تا سلولیت ها نابود شوند .
بهترین گزینه این است که اطلاعات خود در خصوص سلولیت و روش‌های درمانی آن را افزایش دهید :

سلولیت شباهت زیادی به روکش وسایل خانگی دارد .در واقع سلولیت نواعی چربی بالشت مانندی است که توسط اتصالاتی به نام سپتا به پوست می چسبد .
در خانمها این بخش اتصالی به سمت پایین حرکت کرده و نوعی گودی را بوجود می ارود درست مانند دکمه های روی متکا  .این بخش در آقایان زاویه دارد بوده و پنهان میشود .همچنین پوست کلفت تر مردان باعث می‌شود تا سلولیت های آن‌ها کمتر مشخص شود .
نمیتوان سلولیت را به صورت قطعی و همشگی درمان نمود ولی روش‌هایی هستند که به کمک آن‌ها سلولیت بهبود می‌یابد .

کاهش وزن


وقتی وزن شما اضافه می‌شود ،سلولهای چربی بزرگ‌تر می‌شوند و احتمال بروز سلولیت هم افزایش می‌یابد .چربی بیشتر در ناحیه پاها هم آن‌ها را چاق‌تر نشان میدهد .
کاهش وزن به خوبی میتواند سلولیت ها را کاهش دهد به‌خصوص برای خانمهایی که اضافه وزن زیادی دارند .هرچه چربی کمتری داشته باشید ،سلولیت کمتری هم خواهید داشت .

البته کاهش وزن برای همه خانمها گزینه ایده‌آلی نیست زیرا در صورتی که خانمی وزنی ایده‌آل داشته باشد و باز هم وزن کم کند ،پوست وی شل و افتاده خواهد شد و سلولیت ها را بیشتر نشان دهد .

کرمهای درمانی


کافئین و رتینول از جمله محتویاتی هستند که باعث کاهش سلولیت میشوند.این دو ماده در لولی های ازمایشگاهی به خوبی توانستند سلولهای چربی را تکه‌تکه نمایند .شواهد اندکی میتوانند اثر بخشی این مواد در تماس مستقیم با پوست را نشان دهند و ممکن است سلولیت ها به صورت جزئی و یا موقت بهبود یابند .
رتینول میتواند میزان کلاژن پوست را افزایش دهدو آن را ضخیم‌تر و انعطاف پذیر تر نماید .پوست ضخیم‌تر هم باعث می‌شود تا سلولیت کمتر دیده شود .
در یکی از مطالعات کرمی با میزان سه درصد رتینول توانست در طی شش ماه میزان سلولیت ها را کاهش دهد .همچنین ضخامت پوستی که با این کرم درمان شده بود به نسبت نواحی دیگر دو میلی متر بیشتر بود .
مطالعات دیگری هم نشان میدهند که مصرف کرمهای حاوی کافئین و رتینول دو بار در روز و به مدت  هفته توانست اندازه سلولیت شکم و ران و بالای بازو را کاهش دهد و این در حالی است که اثر بخشی این روش از دارونما هم بیشتر بود .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران