روزه گرفتن یکی از دستورات دینی است که عده زیادی آن را رعایت میکنند ولی روزه داری به منظور کاهش وزن یکی از متدهای جدید است که توجه عده زیادی را به خود جلب کرده است .
همان‌طور که میدانید روزه داری فواید بسیاری برای بدن دارد از رفع سموم اضافی تا کاهش وزن در سی روز .
این موضوع کاملاً تأیید شده است که عدم مصرف غذ ا و یا کاهش مصرف غذا برای ساعتهای طولانی میتواند  حداقل در مدتی کوتاه منجر به کاهش وزن شود  ولی ممکن است این کار با خطراتی هم همراه باشد .

برنامه‌های معمول کاهش وزن توسط روزه داری 

این برنامه‌های انواع زیادی دارند ولی بیشتر آن‌ها با دستورات سخت و سنگینی آغاز می‌شوند و فرد را محدود به مصرف آب یا آب میوه و یا انواع ترکیبات آرام‌بخش میکنند .تعدادی از این رژیم های حاوی میزان خیلی کمی از مواد غذایی جامد هستند ولی از آنجایی که میزان کالُری آن‌ها خیلی کم است ،نوعی روزه داری به حساب می‌آیند .
رژیم های روزه داری که با نظارت پزشک صورت میگیرند ،ایمن و بی خطر هستند  و به منشور کاهش وزن به کار می‌روند ولی روزه‌هایی که بر اساس دستورات دینی می باشند،چنین اهدافی ندارند .
روزه داری بین یک تا دو روز نمیتواند سلامت یک فرد سالم را تهدید کند ولی افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ،کودکان و سالمندان و زنان بادار و افراد مبتلا به بیماری‌های جدی نباید روزه بگیرند .

خطرات روزه داری به منظور کاهش وزن

زمانی که میزان کالُری مصرفی بدن شما خیلی کم شود،حتما وزن کم میکنید ولی در کنار آن ممکن است به ضعف و فقدان عضلانی هم دچار شوید .زمانی که شما روزه میگیرید ،بدنتان با سرعت کمتری کالُری های را می‌سوزاند و سعی میکند تا جای ممکن آن‌ها  را نگه دارد .
بهتر است بدانید که کاهش وزن اولیه با رفع آب بدن صورت میگیرد نه چربی  و زمانی که دوباره شروع به خوردن میکنید ،وزنتان به همان میزان قبلی باز می‌گردد .نه تنها این افراد کمی پس از روزه داری  وزن از دست داده را جبران میکنند ،بلکه ممکن است چند کیلو اضافه وزن هم پیدا کنند زیرا متابولیسم اهسته بدن امکان افزایش وزن را بیشتر میکند .بخش بدتر این است که وزن اضافه شده به صورت چربی در بدن ذخیره می‌شود و عضلات از دست رفته را  فقط میتوان با ورزش جبران کرد.

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران