مصرف کم ماری جوانا ممکن است تاثیر چندانی بر بدن نداشته باشد، اما مصرف منظم این گیاه مخدر بر جسم و ذهن شما تاثیر می گذارد. در ادامه به چگونگی تاثیرات ماری جوانا بر روی افراد مصرف کننده می پردازیم. 
ماری جوانا از گیاه شاه دانه گرفته می شود که دارای ترکیباتی به نام THC می باشد و احساس قدرت به فرد می دهد. THC و دیگر ترکیبات شاه دانه بر روی عملکردهای بدن نیز تاثیر می گذارند. 
اکثر افراد برگ ها، گل ها، ساقه و دانه های خشک شده این گیاه را مانند سیگار مصرف می کنند. اما ماری جوانا با غذا ترکیب می شود، به صورت چای نیز قابل مصرف است و گاهی بلعیده می شود. 
طریقه مصرف این گیاه مهم نیست، به هرحال با وارد شدن به سیستم بدن تقریبا بر روی تمام اعضای داخلی بدن، سیستم عصبی و سیستم ایمنی تاثیر می گذارد. زمانی که ماری جوانا را به شکل سیگار مصرف می کنید، THC فورا جذب بدن می شود. (اگر این گیاه را بخورید جذب THC بیشتر طول خواهد کشید، زیرا قبل از اینکه وارد جریان خون شود، باید در معده شکسته شود.) پس از کشیدن ماری جوانا تغییراتی را در بدن خود مشاهده می کنید. تاثیرات این گیاه 3 تا 4 ساعت پس از مصرف متوقف می شوند. 
کشیدن ماری جوانا به مدت 3 ساعت سرعت ضربان قلب را تا 2 برابر افزایش می دهد. به همین دلیل است که برخی افراد بلافاصله پس از مصرف ماری جوانا دچار حمله قلبی می شوند. به علاوه این گیاه باعث افزایش خونریزی و کاهش فشار خون می شود و بر روی سطح قند خون نیز تاثیر می گذارد. 
متخصصان در رابطه با ارتباط بین سرطان ریه و مصرف ماری جوانا مطمئن نیستند. اما مصرف ماری جوانا به ریه ها آسیب می رساند – به همین دلیل است که مصرف کننده ها معمولا دچار سرفه های منظم یا مشکلات و بیماری های ریوی، مانند عفونت های ریوی، می شوند. 
دیگر اثراتی که ماری جوانا بر روی جسم مصرف کننده می گذارد، عبارتند از: 
•    سرگیجه 
•    تنفس سطحی
•    چشم های قرمز و گشاد شدن مردمک چشم 
•    دهان خشک 
•    افزایش اشتها 
•    واکنش ضعیف نسبت به رویدادها (اگر پس از مصرف ماری جوانا رانندگی کنید، خطر تصادف کردن شما تا دو برابر افزایش می یابد.)
اگر مدت زیادی است که از ماری جوانا استفاده می کنید، در زمان ترک آن ممکن است دچار علائمی شوید، از جمله تحریک پذیری، بی خوابی و کم شدن اشتها. 
تغییر در روحیات 
اکثر افراد ماری جوانا مصرف می کنند زیرا این ماده باعث شادی، آرامش و یا دور کردن آنها از واقعیت می شود. کشیدن این گیاه اثرات لذت بخش کمتری بر روی ذهن و خلق و خوی مصرف کننده خواهد داشت. فرد مصرف کننده ممکن است دچار مشکلات زیر شود: 
•    احساس تغییر یافته نسبت به زمان 
•    افکار تصادفی
•    پارانویا
•    اضطراب
•    افسردگی
•    فراموشی کوتاه مدت 
معمولا این اثرات چند ساعت پس از مصرف برطرف می شوند. 
خطرات مصرف ماری جوانا
بهتر است بدانید که ماری جوانا اعتیاد آور است. حدود 10 درصد افرادی که از این گیاه استفاده می کنند، به آن وابسته می شوند. اما مشخص نیست که آیا مصرف ماری جوانا نیز تاثیر دیگر مواد مخدر قوی مانند کوکائین و هروئین را دارد یا خیر. 
میزان THC در ماری جوانا در سال های اخیر افزایش یافته است و تا قبل از این برگ ها حاوی 1 تا 4 درصد THC هستند، اما اکنون میزان این ماده به 7 درصد رسیده است. متخصصان می گویند با افزایش میزان THC خطر اعتیاد به ماری جوانا نیز افزایش یافته است. 
اگر دچار مشکلاتی مانند بیماری های کبدی، فشار خون پایین یا دیابت باشید، مصرف ماری جوانا خطر بیشتری به دنبال خواهد داشت. 
مصرف زیاد ماری جوانا در مردان باعث کاهش سطح تستوسترون و کاهش میزان میزان اسپرم و کیفیت آن می شود. به علاوه مصرف زیاد این گیاه میل جنسی و باروری را دچار مشکل می سازد. 
محققان دریافته اند که مصرف ماری جوانا باعث بروز مشکلات روحی مانند افسردگی، اضطراب، فکر به خودکشی، روان پریشی کوتاه مدت و اسکیزوفرنی می شود. حتی اگر ماری جوانا باعث بروز این مشکلات نشود، علائم آنها را تشدید می کند. 

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران