کسانی که به بیماری‌های قلبی دچار شده‌اند ،باید به میزان بیشتری از دندانهای خود مراقبت کنند و به فکر دندانهای خود باشند .اگر شما به یکی از عارضه‌های قلبی دچار شده‌اید و در کنار آن مشکلات دندانی هم دارید ،میتوانید این مطلب را مطالعه نمایید :

مراقبت از دندانها پس از حمله قلبی 

درصورتی که میخواهید برای درمان بیماری‌های دندانی مراجعه کنید و پزشک قلبتان به شما این اجازه را نمیدهد ،حتما از قبل با وی مشورت کنید .همچنین اگر از داروهای ضد انعقاد خون استفاده میکنید ،حتما به دندانپزشکتان اطلاع دهید  زیرا این داروها میتوانند باعث خونریزی شدید در طی پروسیجر های دندانی شوند .از پزشکتان در خصوص امکان استفاده از نیتروگلیسیرین و اکسیژن در موار اورژانسی بپرسید .

فشار خون بالا 

تعدادی از داروهای درمانی فشار خون میتوانند باعث خشکی دهان و یا تغییر ذائقه فرد شوند .مسدود کننده های کانالهای کلسیمی هم خود میتوانند منجر به تورم  و رشد بیشتر  و اختلالات لثه ای شوند .در صورتی که شما  رشد لثه ای داشته باشید ،پزشکتان به شما دستوراتی میدهد تا به میزان بیشتری بهداشت دندانی و دهانی را رعایت کنید  و یا ممکن است از شما بخواهد تا جلسات ملاقات بیشتری برای تمیزی این ناحیه داشته باشید .در بعضی از موارد هم از جراحی های لثه برای بهبود این وضعیت استفاده می‌شود .
اگر جراحی دندانی شما به بی‌حسی نیاز دارد ،حتما از پزشکتان در خصوص احتمال وجود اپی نفرین در این ماده بپرسید .زیرا اپی نفرین میتواند باعث تغییرات قلبی عروقی در افراد مبتلا به فشار خون شود مانند بروز سریع فشار خون ،انژین و حمله قلبی ، اریتمی قلبی . و به همین دلیل باید از آن با احتیاط مصرف کرد .

درد قفسه سینه 

افرادی که به انژین قلبی دچار شده‌اند  و از مسدود کننده های کانالهای کلسیمی استفاده میکنند ،ممکن است به بزرگی بیش از اندازه لثه هم مبتلا شوند که در بعضی موارد از جراحی برای درمان آن استفاده می‌شود .افراد مبتلا به انژین هم همانند افراد مبتلا به حملات قلبی حتماً باید از پزشک خود در خصوص امکان دسترسی به اکسیزن و نیتروگلیسیرین در موارد اورژانسی بپرسند .
افرادی که به انژین ثایت دچارند (انژینی که با الگویی قابل پیش‌بینی بروز میکند ) میتوانند به سراغ پروسیجر های دندانی بروند ولی این قاعده در خصوص افراد مبتلا به انژین غیر ثابت صدق نمی‌کند  و در موارد اورژانسی بهتر است در بیمارستان  و یا در مراکزی با تجهیزات لازم برای مراقبت های قلبی این پروسیجر را انجام دهند .

سکته قلبی 
در صورتی که شما قبلاً به سکته قلبی دچار شده‌اید ،حتما به دندانپزشکتان در خصوص مصرف داروهای ضد انعقاد خون اطلاع دهید زیرا ممکن است باعث خونریزی شدید  در طی پروسیجر های دندانی شوند .
اگر سکته قلبی باعث عدم تولید متناسب بزاق دهانی شده است ،ممکن است پزشکتان از بزاق های مصنوعی استفاده کند .اگر سکته در بروز اختلالاتی در صورت و دست و بازوی شما مؤثر باشد ،پزشکتان ژل فلوراید و روش‌های متفاوتی از شست   و شوی دهانی را به شما پیشنهاد میکند تا به شما در بهبود بهداشت  دهانی تان کمک نماید .

سلامت دهانی  و نارسایی قلبی 

تعدادی از داروهای درمانی نارسایی قلبی مانند داروهای مدر میتوانند باعث خشکی دهان شوند .میتوانید با دندانپزشکتان در خصوص روش‌های درمانی خشکی دهان مانند مصرف آب دهان مصنوعی  مشورت کنید .

نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران نشانی بهترین مراکز لیزر موهای زائد ایران