منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام. بنده خانمی ۲۹ساله هستم. چند هفتس از ناحیه مچ دست و مچ پا به شدت درد دارم به قدری که بلند کردن جسم بیشتر از ۱کیلو اذیتم میکنه و پیاده روی زیاد هم نمیتونم برم. حتی صبح ها که بیدار میشم تا مدتی مچ و روی پاهام درد میکنه. از ناحیه گردن و شانه هم درد عضلانی دارم و گاهی انگشت کوچک دستم بی حس میشود و گزگز میکند.البته همیشکی نیس باتشکر
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی تورم مچ پا می تواند از پیچ خوردگی مفصل و یا ضربه به مچ پا باشد که نیازمند عکس برداری و بررسی دقیق توسط پزشک است

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

درد در مچ دست علل متعددی دارد که یکی از آنها التهاب تاندون است. گاهی اوقات تاندون های باز کننده انگشت شست در ناحیه مچ دست ملتهب شده و بیماری به نام دکرونرا ایجاد میکنند.  در این بیماری حرکات مچ دست دردناک میشوند. بیماری دکرون معمولا با  استراحت دادن به مچ دست و عدم انجام کارهای سنگین با آن و مدتی بیحرکتی خوب میشود. این بیماری ندرتا نیاز به جراحی دارد.

درد مچ دست ممکن است به علت پیچ خوردن آن و متعاقب آسیب  های ورزشی ایجاد شود. در این موارد درد در اطراف مچ دست ممکن است چند هفته و یا حتی چند ماه ادامه یابد ولی این مشکل معمولا با چند هفته بیحرکتی با استفاده از گچ یاآتل بهبودی پیدا میکند.

درد مچ دست میتواند به علت بیماری کین باخ ایجاد شود. این  بیماری به علت نکروز آوازکولر یا سیاه شدن استخوان لونیت در ناحیه مچ دست بوجود میاید. سیاه شدن این استخوان موجب بروز درد و محدودیت حرکتی و بعد از مدتی تغییر شکل استخوان میشود. درمان این بیماری در بعضی موارد عمل جراحی است.

درمان درد مچ دست ابتدا نیازمند یک تشخیص درست از علت درد است. پزشک ارتوپد بعد از  گرفتن اطلاعات از بیمار، مچ  دست وی را معاینه کرده و با استفاده از روش های پاراکلینیکی مانند تصویربرداری های لازم علت درد را مشخص میکند. تنها بعد ار مشخص شدن بیماری که درد را بوجود آورده است میتوان درمان مناسب را انجام داد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه