منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
من 29سالمه بدلیل استرس و افسردگی حدود یکسال است که آسنترا و زاناکس میخورم.الان دوست دارم ترکشون کنم ولی سخته برام لطفا راهنمایی کنید؟؟؟ چندهفته ای است که به دلیل درد دنبالچه و مشکل نشستن که داشتم دکتر رفتم و گفتن که غضروفهای دنبالچه کمی بیرون زده و ویتامین و آمپول و قرص Sidalod بهم دادند ایا این داروها و داروهای اعصاب برام مشکلی پیش نمیارند؟؟؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

دررفتگی استخوان دنبالچه امکانپذیر ولی نادر است. بسیاری از مواردی که در رادیوگرافی لگن دررفتگی  دنبالچه تفسیر میشوند  چیزی جز شکل طبیعی ولی کمی خمیده به جلوی دنبالچه نیست.

در مواردی ممکن است بدنبال ضربه شدید و یا زمین خوردن روی باسن، فرد دچار دررفتگی دنبالچه و یا به عبارت دیگر دررفتگی مفصل بین دنبالچه و استخوان خاجی یا ساکرومشود. در این  موارد ممکن است بتوان بصورت بسته و بدون نیاز به عمل جراحی اقدام به جااندازی دررفتگی کرد. مسلما اگر از دررفتگی چند هفته گذشته باشد امکان جااندازی وجود نخواهد داشت.

در غالب موارد علت درد دنبالچه ارتباطی با دررفتگی آن نداشته  و به علت التهاب در مفاصل بین استخوانچه های تشکیل دهنده آن یا مفصل بین دنبالچه و استخوان ساکروم ایجاد میگردد.

در درمان دردهای دنبالچه در اکثر اوقات اقدامات غیر جراحی موثر واقع میشوند. اقداماتی مانند نشستن بر روی محل نرم، گرم نگه داشتن محل درد، درست نشستن بر روی صندلی و استفاده از داروهای ضد التهابی. در مواردی که درمان های غیر جراحی موثر واقع نشوند میتوان از عمل جراحی کمک گرفت و درمان جراحی در بسیاری از موارد میتواند درد بیمار را از بین ببرد.

این جراحی بصورت خارج کردن کل استخوان دنبالچه است. از طریق شکاف کوچکی که بر روی پوست پشت لگن داده میشود استخوانچه های کوچکی که به هم پیوسته و استخوان دنبالچه را تشکیل داده اند از محل اتصال خود به استخوان خاجی یا ساکروم جدا شده و از بدن خارج میشوند. اگر این جراحی به درستی صورت گیرد میتواند منشا درد را از بین ببرد.

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام.

داروی سردالود (Sirdalud): یا همان تیزانیدین هیدروکلراید: داروی ضد گرفتگی عضلات و خواب آور است. این دارو نباید با داروهای ضد افسردگی و اضطراب و دااروهای سرماخوردگی مصرف شود.

این دارو عوارضی مانند افکار خودکشی، اضطراب، افسردگی، بی خوابی، سرگیجه، گردن درد و عوارض بسیار زیاد دیگری می تواند در برخی اشخاص ایجاد کند. بستگی به بدن شخص دارد.

دوست عزیز داروهای آسنترا و زاناکس را نباید ناگهان قطع مصرف کنید. بلکه آرام آرام دوز آن با مشورت پزشک پایین تر آورده شود. اگر آسنترا ناگهانی مصرف قطع شود، عوارض زیر برای شما اتفاق می افتند:

اضطراب، بی خوابی، سرگیجه، سردرد، تهوع، استفراغ و ...

داروی آسنترا: آسنترا را نباید در ترکیب با داروهای ضد افسردگی بازدارنده MAO دیگر مصرف کرد. برای مثال، با داروهای فنلزین، ایزوکاربوکسازید، ترانیل سیپرومین،

هشدار: ترکیب آسنترا با داروهای فوق سندرم سرترالین پدید می آورد با علایم: لرزش، گیجی، اسهالی، سردرد، تب، تشنج، فشار خون بالا، ضربان قلب نامنظم، بی هوشی و غیره.

اگر به ماده فعال سرترالین در آسنترا حساسیت دارید، نباید مصرف کنید.

در شرایط زیر آسنترا استفاده نشود:

اسکیزوفرنی، خونریزی، سطح پایین سدیم در خون، سنین زیر 18 سال به جز درمان وسواس فکری جبری، اختلالات کبدی

...............

داروی زاناکس: از زاناکس برای درمان موارد زیر استفاده می شود:

اختلال پانیک/وحشت

ترس از فضاهای عمومی آگروفوبیا، پس از ترک الکل، افسردگی، سندرم تحریک روده، و پیش قاعدگی.

افراد مبتلا به گلوکوما، یا مصرف کننده ایتراکونازول و کتوکونازول ، باردار، نباید زاناکس مصرف کنند.

در صورت حساسیت به داروهای زیر، زاناکس صرف نکنید:

آلپرازولام، بنزودیازپین، کلردیازپوکسید، کلرازپات، دیازپام،لورازپام، اوگزاسپام،

افراد معتاد یا دارای سابقه اعتیاد این دار را نباید مصرف کنند.

هشدار: زاناکس را هرگز به فرد دیگری ندهید.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه