منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درمان سیاتیک مفصل زانو وکمردرد
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام آسیب دیدن مفصل زانو و همچنین بروز آرتروز عواملی هستند که باعث زانودرد میشوند، به علاوه مفصل زانو در مقابل بیماریهایی مانند روماتیسم، لوپوس و پوکی استخوان بسیار حساس است. توصیه میکنیم به پزشک مراجعه کنید تا تحت معاینات دقیق قرار بگیرید.

www.persianphysio.com

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

کمر درد درد شدیدی که از پشت شروع شده و به سمت پایین و پشت ران و ساق امتداد می یابد، درد سیایتک است. عصب سیاتیک، بلندترین و طولانی ترین و بزرگ ترین عصب بدن است. عصب سیاتیک و شاخه های عصبی آن باعث عملکرد های حسی_حرکتی در ران، زانو، ساق پا، مچ پا، کف پا و انگشتان پا می شود. درد اعصاب سیاتیک می تواند نتیجه ی برآمدگی دیسک یا فتق دیسک باشد. سندروم ماهیچه ی گلابی شکل ،حاملگی، تومور، عفونت طناب نخاعی، تنگی کانال نخاعی و یا آسیب و صدمه به آن می تواند از عوامل به وجود آورنده درد باشد. افراد مبتلا به سیاتیک باید برای یک دوره طولانی از انجام فعالیت های شدید و سنگین ویا طولانی خودداری کنند. درمان اولیه شامل کاهش التهاب و درد است . روش های دیگر درمان شامل ازن تراپی ، فیزیوتراپی ، لیزر درمانی ، طب سوزنی ، رادیوفرکانسی ، مانیپولاسیون و ورزش درمانی می باشد. متخصص ارتوپدی - ارتوپد - متخصص استخوان - استخوان درد - درد مفاصل - درد های استخوانی - درد کف پا - درد زانو - خواب رفتگی دست و پا

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

ماساژ با روغن زیتون نمیتواند موجب نرم شدن مفصل و افزایش دامنه حرکتی  آن شود. روغن زیتون فقط بر روی پوست اثر گذاشته و به عمق نمیرود پس بر روی مفصل تاثیری نخواهد داشت.

آب گرم هم به تنهایی نمیتواند مفصل را نرم و دامنه حرکتی آن را زیاد کند. آب گرم میتواند درد مفصل را کاهش داده و به فرد اجازه میدهد تا بتواند با درد کمتری مفصل خود را حرکت دهد. پس قبل و حین انجام حرکات نرمشی هر مفصل از جمله زانو میتوان آن را با هر وسیله ای منجمله آب گرم حرارت داد و این حرارت درد ناشی از حرکات را کاهش داده و به بیمار اجازه میدهد تا مفصل خود را بهتر و بیشتر حرکت دهد.

بهترین روش برای افزایش دامنه حرکتی هر مفصل منجمله مفصل زانو انجام نرمش های کششی آن است. بطور  مثال  برای مفصل زانو به بیمار توصیه میشود با کمک دستان خود و یا وسایل کمکی زانو را خم و باز کند. البته این نرمش ها را باید در ابتدا با مدت و شدت کم انجام داده و بتدریج آنها را شدیدتر کرده و با مدت بیشتری انجام داد.

در هنگام و بعد از انجام نرمش های زانو ممکن است مفصل دردناک شده و یا ورم کند. این اتفاق موقعی ایجاد میشود که مفصل با شدت و یا مدت زیاد خم و راست شود. بروز این علائم نشانه اینست که فرد نرمش ها را به درستی انجام نداده و فشار زیادی به مفصل وارد کرده است. در این موارد باید شدت و مدت انجام نرمش ها را کاهش داد

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

زانو درد؛ از علائم تا درمان

زانو درد یکی از شکایات رایج مردم در هر گروه سنی می باشد. زانو درد ممکن است در نتیجه آسیب، مانند پاره شدن رباط یا پاره شدن غضروف ایجاد شود. شرایط پزشکی از جمله آرتروز،نقرس و عفونت نیز می تواند سبب زانو درد شود. بسیاری از درد های جزئی زانو، با اقدامات و مراقبت های ساده قابل درمان می باشد. فیزیوتراپی و اتل زانو نیز می تواند به تسکین درد زانو کمک کند.

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://gyrusclinic.com/?p=8354

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه