منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درمان شکستگی استخوان مچ دست اسکوافویید
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی

مچ دست هشت استخوانچه دارد که یکی از مهمترین آنها استخوان اسکافوئید یا ناویکولار است. شکستگی استخوان اسکافوئید  مهم است چون جوش خوردن آن به راحتی صورت نمیگیرد. جریان خون این استخوان و عروقی که  به آن خون میرسانند طوری قرار گرفته اند که در موقع شکستگی به راحتی آسیب میبینند و این آسیب میتواند موجب قطع جریان خون به استخوان شود.

با قطع جریان خون به استخوان اسکافوئید احتمال دیرجوش خوردن و یا جوش نخوردن استخوان بیشتر  میشود و از طرف  دیگر ممکن است استخوان دچار نکروز شده و سیاه شود.

شکستگی استخوان اسکافوئید را وقتی بدون جابجایی است میتوان با گچ گیری درمان کرد ولی  شکستگی های با جابجایی  را معمولا با عمل جراحی درمان میکنند. وقتی از درمان شکستگی استخوان اسکافویید هفت ماه گذشته و هنوز جوش نخورده است ادامه گچ گیری تقریبا بی فایده است. در این موارد میتوان برای جوش دادن استخوان از عمل جراحی استفاده کرد.

در عمل جراحی جوش نخوردگی استخوان اسکافوئید برای  فیکس کردن قطعات معمولا از یک پیچ استفاده میکنند که در درون استخوان و در امتداد محور طولی آن قرار میگیرد. در این اعمال جراحی ممکن است از پیوند استخوان هم استفاده شود.

 

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه