منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام وخسته نباشید.زنی 43ساله هستم که درد از درد زانوولگن رنج می برم درضمن مفصل زانوهاتق تق میکنن موقع راه رفتن لطفاراهنماییم کنیت
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم دکتر پزشکان سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز

اگر همراه با درد یا تورم و ایجاد اِشکال در حرکت کردن هست نشانه یک مشکل جدی ست و باید به پزشک ارتوپد مراجعه کنید. اگر درد ندارید و فقط صدا می دهد چندان جای نگرانی نیست و باید در تغذیه مواد کافی برای استحکام غضروف و استخوان مصرف کنید. مواد تراریخته، سردی ها (مواد آماده کارخانه ای شامل مواد نگهدارنده...) ضرر دارند.

چند علت برای تق تق زانو می تواند وجود داشته باشد: آسیب عضروف های زانو، کشیدگی یا پارگی رباط های زانو، آرتروز زانو و پارگی منیسک زانو.

زانو ساختار پیچیده ای دارد و شامل غضروف، رباط، تاندون، منیسک، کشکک، ...است که با رباط های ران و مچ پا در ارتباطند. هر اختلالی در اینها منجر به آسیب زانو می شود.

سایت فوق تخصصی فیزیوتراپی و توانبخشی زیر مطالب ارزنده ای درباره زانو و مشکلات زانو دارد:

www.persianphysio.com

شریعتی، روبروی خیابان دولت، کوچه امامزاده پلاک ۱۴ واحد ۶ 2122616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه