منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
با سلام پسری 7 ساله دارم که دارای آسم الرژیک وفصلی است وبد جور سرفه میکنه لطفا راهنمایی کنید چکار کنم سرفه هاش کم بشه ممنون
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6 دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم-6
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست گرامی ، هوای خشک باعث خارش گلو و ایجاد سرفه خشک می شود، لذا بوسیله یک دستگاه بخور هوای خانه را مرطوب نگه دارید. هوای گرم و مرطوب، خلط را نرم کرده و راه های تنفسی را باز می کند. اگر کمی هم قطره اکالیپتوس به آب دستگاه اضافه کنید، خلط ها را سریع تر از بین می برد، زیرا ریه ها را تحریک کرده و راه های بینی را پاک می کند.

البته دستگاه بخور را باید به طور منظم تمیز کنید، در غیر این صورت بیشتر مضر است تا مفید. زیرا باکتری ها و قارچ می توانند در داخل دستگاه تولید و تکثیر شده و از طریق هوا وارد سیستم تنفسی شما شوند و سبب بروز مشکلات دیگری شوند.

اگر دستگاه بخور ندارید، روی سرتان یک حوله بیندازید و صورت خود را بر روی یک بخارهای یک ظرف آب جوش بگیرید. چند دقیقه به آرامی زیر حوله نفس بکشید (در اصطلاح بخور دهید). چند بار در روز این کار را تکرار کنید. این روش برای سرفه های ناشی از سرماخوردگی، حساسیت و آسم مفید است.درمان خانگی سرفه با شربت پیاز و عسل

پیاز دارای بخاری قدرتمند است که در بند آوردن سرفه بسیار موثر می باشد. می توان از پیاز برای درست کردن شربت سرفه استفاده کرد، برای این کار پوست پیاز را بکنید و آن را ورقه ورقه کنید و داخل پیاله‌ای قرار دهید. سپس ۳-۲ قاشق چای‌خوری عسل در آن بریزید و بگذارید حدود دو ساعت بماند. خواهید دید شربتی از همین پیاز و عسل به دست می‌آید که یک شربت طبیعی و درمان کننده‌ی سرفه است. تا زمانی که سرفه‌هایتان کاملاً رفع بشود این شربت را تهیه و چند بار در روز میل کنید. این شربت خانگی کمک زیادی به بهبودیتان خواهد کرد، با این حال اگر تب یا سرفه های شدیدی داشتید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

دمنوش لیموترش و عسل

لیموترش سرشار از ویتامین C می باشد که به درمان سرفه از طریق کاهش التهابات گلو کمک می کند. برای درمان بسیاری از سرفه ها مخلوط عسل و لیمو می تواند معجزه کند. تنها کافی است یک ظرف آب تهیه کنید و سپس مقداری آب لیمو در آن بریزید. این محلول را برای ۱۰ دقیقه بجوشانید و سپس مقداری عسل به این جوشانده اضافه کنید. خوردن این جوشانده حتی به اندازه سه قاشق در روز نیز می تواند سرفه شما را بهبود دهد.

دیگر راه موثر استفاده از لیموترش مخلوط کردن آب لیموترش با فلفل قرمز و عسل می باشد. عسل، آب لیموترش و فلفل قرمز را مخلوط کرده و بصورت خوراکی مصرف کنید. عسل دارای خواص ضدعفونی کننده بوده و همچنین مانند یک ژل گلو را می پوشاند و بافت های آسیب دیده را تسکین می دهد. البته بهتر است حتما درمان های خانگی را پس از مراجعه به متخصص انجام دهید .

رسالت -نرسیده به سرسبز- روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 و 1 2177189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه