منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
دخترم ک مدت یک ماهه دچار تکرر ادرار هست آزمایشاتش مشکل نداشته فقط یک واحد خون درآزمایشش بوده و سونو گرافی کلیه و مثانه داده سالمه علت تکرر ادرارش چیه چه مقدار طول می کشه خوب بشه لطفا یک مقدار کامل توضیح بدین
پاسخ
دکتر درمانگران سبز و سالم دکتر درمانگران سبز و سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

به طور کلی بی اختیاری ادرار می تواند به علل زیر رخ دهد

شایع‌ترین نوع بی‌اختیاری و تکرر ادرار از نوع فوریتی است یعنی حالتی که ادرار قبل از رسیدن به مکان مورد نظر دفع می‌شود. بی‌ اختیاری فوریتی پی‌آمد انقباض‌ها و انبساط های غیرارادی مثانه است که بیمار توانایی کنترل آنها را ندارد. سکته مغزی، زوال عقل، آلزایمر، ام اس، پارکینسون یا آسیب دیدگی منجر به بی‌اختیاری فوریتی یا مثانه تحریک پذیر می شود .

بی‌اختیاری استرسی، پی‌آمد افزایش فشار به ناحیه شکم به میزانی است که بر فشار مسدود کننده مثانه غلبه کند. فشار استرسی شکم هنگام سرفه کردن، عطسه زدن، خندیدن، بالا رفتن از پلکان یا بلند کردن اشیاء افزایش می‌یابد. عضله‌های مثانه برخی سالمندان آن‌قدر ضعیف می‌شود که حتی هنگام بلند شدن از صندلی نیز ترشح ادرار رخ می‌دهد

بی‌اختیاری در پی حجم زیاد ادرار

این نوع بی‌اختیاری ادرار به ندرت تشخیص داده می‌شود و در اصل به این خاطر است که مثانه هیچ‌گاه کاملاً تخلیه نمی‌شود. این گروه از بیماران در طول روز بارها حس می‌کنند که باید به دستشویی بروند و غالباً از ترشح مقادیر اندکی از ادرار رنج می‌برند. این عارضه غالباً پی‌آمد بسته شدن مجاری ادرار است داشتن مثانه‌ای است که انقباض‌های بسیار ضعیف دارد یا اصلاً توانایی منقبض شدن ندارد.

زمانی که تکرر ادرار با سوزش و ترشحات پنیری همراه باشد علت آن به طور حتم وجود عفونت در دستگاه تناسلی است که می بایست سریعا آزمایشات لازم توسط پزشک صورت گیرد و بهترین شیوه درمانی برای از بین بردن عفونت اتخاذ شود.

سفلیس، سوزاک، کلامیدیا و.... عفونت هایی هستند که علت بوجود آمدن آنها باکتری است و نشانه هایی از قبیل تب، تورم غدد لنفاوی، سوزش و درد در ناحیه تناسلی را به همراه دارد و اگر سریعا درمان نشود در مراحل پیشرفته می تواند به ناباروری نیز منجر شود.توصیه می شود برای جلوگیری از هر کدام از این عفونت ها بهداشت فردی همیشه رعایت شود و در نزدیکی ها نیز از عایق های جنسی استفاده شود.

چهار راه سرسبز روبه روی مسجد حجتیه پلاک 686 طبقه 5 واحد 10 77189615

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه