منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
درمان کولیک نوزادان
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دکتر کوشانفر، متخصص اطفال: ⁣⁣

به نظر می رسد این مشکل ناشی از کولیک و نفخ شکمی است. البته جای نگرانی نیست زیرا یک تا دوماه دیگر این حالت ها از بین خواهند رفت. اگر می بینید که بی تابی نوزادتان بیش از اندازه است توصیه می شود زیر نظر پزشک متخصص و با تایید ایشان به فرزندتان دارو بدهید. تعداد دفعات و حجم شیر خوردن نوزاد تا زمانیکه وزن گیری مناسب باشد، جای نگرانی ندارد. همچنین این نکات را رعایت کنید.

توصیه می شود بعد از شیر خوردن آروغ نوزاد را بگیرید و بلافاصله او را نخوابانید.

به طور کلی وزن فرزند شما موقع تولد و الان خیلی مهم است تا بتوان نتیجه گرفت آیا مطابق منحنی رشد کم است یا نرمال است.

اگر شیر زیاد می خورد که باعث برگشت شیر می شود، توصیه می شود دفعات بیشتر اما در حجم کم تر به او دهید.کولیک نوزادی تا ۳ تا ۴ ماهگی طول می‌کشد و بعد از آن کم‌کم برطرف می‌شود.

مادر عزیز از خوردن غذاهای نفاخ مثل آش و سایر غذاهایی که حبوبات دارند، پرهیز کنید. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که شیرخوار سه ماهه تنها از شیر مادر تغذیه می کند، برای همین شیر مادر باید مقوی باشد.

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه