منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام من میخواستم از این داروی میبرابگرون برای کودکم استفاده کنم آیا برای بی اختیاری ادرارش کمک میکند
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

با روشهای درمانی بی اختیاری روده آشنا شوید

همانطور که در مقاله قبلی ذکر شد ؛ عدم کنترل دفع مدفوع را بی اختیاری روده می نامند . این

??بقیه مطلب در لینک زیر ??

http://sabzosalem.com/artlink/1226

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بسته به شدت و صلاحديد پزشكشان دارد

مجموعه پزشکان سبزو سالم
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

تصور می شود شب ادراری در کودکان نشانه وجود یک بیماری در کودک است، اما اکثر کودکانی که به شب ادراری مبتلا هستند به هیچ بیماری دیگری مبتلا نیستند. در حقیقت تنها در یک درصد کودکان مبتلا به شب ادراری وجود یک شرایط دیگر باعث بروز این مشکل می شود.

البته این مسئله بدین معنا نیست که شب ادراری کودک عمدی است و کودک می تواند آن را کنترل کند. این کودکان در واقع دچار نوعی مشکل رشد هستند.

انواع شب ادراری

دو نوع شب ادراری وجود دارد: شب ادراری اولیه و ثانویه. شب ادراری اولیه از زمان تولد و به طور مداوم وجود داشته است. کودک مبتلا به شب ادراری اولیه هر شب جای خود را خیس می کند. شب ادراری ثانویه پس از مدتی شروع می شود و یک دوره خاص، حداقل 6 ماه، ادامه پیدا می کند.

چه عاملی باعث شب ادراری اولیه می شود؟

علت بروز این مشکل یک یا چند عامل زیر می باشد:

کودک هنوز نمی تواند ادرار خود را در طول شب نگه دارد.

کودک در هنگام پر شدن مثانه اش، از خواب بیدار نمی شود.

کودک در طول شب ادرار زیادی تولید می کند.

کودک در طول روز عادت های نادرستی برای رفتن به دستشویی دارد. بسیاری از کودکان در طول روز از رفتن به دستشویی اجتناب می کنند. والدین معمولا با مشاهده برخی علائم متوجه می شوند که کودک به دستشویی رفتن نیاز دارد. برخی از این علائم عبارتند از قرار دادن پاها روی همدیگر، زور زدن در صورت، چمباتمه زدن و قرار دادن دست روی کشاله ران که برای عقب راندن ادرار انجام می دهند.

چه عاملی باعث شب ادراری ثانویه می شود؟

شب ادراری ثانویه ممکن است نشانه شرایط پزشکی یا مشکلات عاطفی باشد. کودک مبتلا به شب ادراری ثانویه معمولا علائم دیگری نیز از خود نشان می دهد، به عنوان مثال در طول روز هم نمی تواند ادرار خود را کنترل کند. مهم ترین عواملی که باعث شب ادراری ثانویه می شوند عبارتند از:

عفونت دستگاه ادراری: التهاب مثانه منجر به درد یا سوزش در هنگام دفع ادرار می شود، یا نیاز فوری به دفع ادرار به وجود می آید و یا اینکه مشکل تکرر ادرار رخ می دهد. عفونت دستگاه های ادراری در کودکان ممکن است نشان دهنده مشکل دیگری باشد، به عنوان مثال یک مشکل ساختاری.

دیابت: افراد مبتلا به دیابت دچار افزایش سطح قند خون می شوند. بدن برای رهایی از این میزان قند میزان دفع ادرار را افزایش می دهد. تکرر ادرار یکی از رایج ترین علائم دیابت می باشد.

اختلالات ساختاری و آناتومی: یک ناهنجاری در اندام، عضلات و یا اعصاب درگیر در دستگاه دفع ادرار می تواند منجر به بی اختیاری ادرار یا بروز مشکلات دیگر شود که شب ادراری را در پی خواهد داشت.

مشکلات عصبی: اختلال در سیستم عصبی یا آسیب و بیماری در سیستم عصبی منجر به عدم تعادل عصبی می شود که کنترل ادرار را مختل خواهد کرد.

مشکلات عاطفی: خانه ای پر از اضطراب و تنش و اختلاف بین والدین گاهی منجر به شب ادراری در کودکان می شود. تغییرات اساسی، مانند شروع رفتن به مدرسه، ورود نوزاد جدید به خانواده یا عوض کردن خانه و رفتن به محله جدید عوامل استرس زای دیگری هستند که منجر به شب ادراری می شوند. کودکانی مورد سوء استفاده جنسی یا جسمی قرار می گیرند نیز دچار مشکل شب ادراری می شوند.

آیا شب ادراری ارثی است؟

بله. بسیاری از کودکانی که دچار شب ادراری هستند، والدین آنا نیز قبلا این مشکل را داشته اند. مشکل اکثر این کودکان به خودی خود برطرف می شود.

منبع:

http://www.webmd.com/sleep-disorders/guide/bedwetting-causes#2

ن

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه