منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باسلام.پسری دارم که فروردین سه ساله کامل میشه.یک سال و نیم که بود از شیر گرفتمش بخاطر همین پوشک گرفتنش رو از دو سالگی شروع کردم اول اینکه تو خونه پوشکش نمیکردم ولی بیرون بود کم کم بیرون هم پوشکش نکردم هر نیم ساعت یه بار میبردمش دستشویی الان که به این سن رسیده بیشتر اوقات خودشو نجس میکنه و میره شلوارشو عوض میکنه هرچی یا بیخیالش شدم یا دعواش کردم یا... بازهم بیشتر من باید یاداوریش کنم که بره دستشویی از نظر دفع مدفوعش هم عادت کرده میره گوشه ای ازخونه کارشو میکنه بعدببرمش دستشویی بشورمش. دیگه نمیدونم چجور باهاش رفتار کنم تا درست دستشویی رفتن رو یاد بگیره و دیگه خودشو نجس نکنه.میشه کمکم کنین؟
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

Roja Larijani:

با سلام

هنوز برای آموزش وقت دارید، لجبازی دخترتان کاملا سالم و طبیعی است. در مواقعی با استفاده از بازی و تشویق و بصورت تدریجی او را ترغیب به این کار کنید.

از داستان ها و بازی هایی استفاده کنید که قهرمان داستان برای دستشویی همکاری میکنید

لطفا در امر آموزش دستشویی صبور باشید و عجله و فشار به بچه تحمیل نکنید.

موفق باشید

مجموعه پزشکان سبزو سالم
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

دوست عزیز به طور کلی ما حول و حوش سه سالگی انتظار داریم که کودکان روی ادرار کنترل داشته باشند ولی خوب برخی چند ماه زودتر و برخی چند ماه دیرتر به این کنترل و استقلال میرسند نحوه برخود والدین و مربیان در این زمینه نقش اساسی و پیامدهای تقربا ماندگاری دارد لطفا با یک روانشناس مجرب در این زمینه صحبت کرده و راهکار بگیرید.

مجموعه پزشکان سبزو سالم

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه