منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
باعرض سلام بیماری پانیک واختلال دوقطبی دارم وهرگونه دارو ودرمان تا کنون مثمر ثمر نبوده بخصوص بیماری پانیک که باعث بالا رفتن فشار خون وتپش قلب میشود موجب نگرانی اینجانب شده خواهشمنداست راهنمایهای لازم را بفرمائید.باتشکر
پاسخ
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

پانیک

مراحل درمان پنیک (اختلال پانیک)

در درمان شناختی رفتاری اختلال پانیک و اگورافوبیا چندین هدف سازمان داده شده است اول اینکه، به شما کمک می کند که ماهیت اضطراب، پانیک و اگورافوبیا را بفهمید؛ دوم دامنه موقعیت هایی را که شما از ان اجتناب می کنید یا می ترسید را مشخص کنید؛ سوم علائم خاص شما شدت و کثرت وقوع انها و موقعیت هایی که باعث پانیک می شود را مورد ارزیابی قرار دهید و چهارم مشخص کردن اینکه چه مشکلاتی همراه با پانیک وجود دارد. برای مثال افسردگی، اضطراب های دیگر، سوء مصرف مواد، پرخوری، تنهایی یا مشکلات ارتباطی.

درمان شامل تعدادی از درمان های زیر است: آرمیدگی، اموزش تنفسی، مواجهه تدریجی با موقعیت هایی که پانیک را ایجاد می کنند، شناسایی تعبیرات از علائم فیزیکی استرس، آموزش کلی درمان شناختی رفتاری( یعنی اموزش اینکه چطور افکارتان منجر به به ترس می شود و یادگیری اینکه چطور این تعابیر را بررسی کرد که احساس بهتری پیدا کنیم) و اموزش توانایی شناخت و کاهش نشانه های پانیک وقتی که رخ می دهند.

حمید ضرابی

روانشناسی بالینی

متخصص در حیطه های وسواس، افسردگی، اختلالات اضطرابی و شکست های عاطفی

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه