منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
بیمار فردی با اختلال بای پولار است. مرد و 47 ساله است و حدود 22 سالگی بطور منظم این عود ها را داشته بصورت عود کننده هر 20 ماه یکبار یک دوره مانیا که شدت آن حدود 40 روز است که معمولا حدود 25 الی 30 روز بستری در بیمارستان بهبود میابد و علایم آن تخفیف می یابد . و بعد از ترخیص حدود 20 روز یا بیشتر علایم از بین می رود و عملکرد شغلی و اجتماعیش به روال عادی بازمیگردد. اما این بار بعد 25 روز بستری و بعد از گذشتن 20 روز از ترخیص هنوز خطاهای شناختی و سایر علایم در او باقی است و گویا در وی تثبیت شد . البته اینبار در دوره حاد بیماری پزشک امپولی برای وی تزریق کرد و گفت هر یک ماه تزریق کنید .. لازم به ذکر وی. ولی بعد از درمان دلرویی بهبود می یابد و در دوره ای که علایم مانیا موجود نیست فقط لیتیم مصرف میکند . الان انگار در همین حالت مانیا تثبت شده ایا تاثر این داروی جدید است ؟ از زمان تزریق دارو یک ماه گذشته و فقط یکبار تزریق شده و برای بار دوم پزشک اجازه تزریق مجدد نداد. سوالم اینه ایا تزریق بی موقع این امپول علت ثبت خلق و ماندگاری طولانی خلق بالا در وی شده .
پاسخ
دکتر مریم اکبری دکتر مریم اکبری
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام.بعید است.احتمالا آمپول فلوانکسول برای ایشان تجویز شده است.ازمان بیماری ، بیماری را کهنه کرده است و متاسفانه ظاهرا بعد از این علایم برایشان اندکی میماند. البته مطمئن شوید که داروها را بطور کامل مصرف میکنند.

2188012022

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه