منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام برادر من دارای هوش تحصیلی بالایی بود و تا دیپلم، رتبه های کشوری خوبی داشت. ساکن شمال کشور هستیم دکترای پیوسته فیزیک شریف قبول شد و به رشته برق تغییر رشته داد. برای دکترا به کانادا رفت پس از یک سال دچار مشکل شد و در کلینیک بستری شد. تشخیص پارانویا بود و رسپیرایدون تجویز شد (۱۳۸۹) تا کنون نتیجه مناسبی به دست نیاورده ایم. می دانیم که این بیماری ممکن است درمان نشود. ولی می خواهیم بهترین کاری که ممکن است را انجام بدهیم. به معرفی یک پزشک متخصص با تجربه موثر در مورد پارانویا نیازمندیم.
پاسخ
دکتر خانم میهمی دکتر خانم میهمی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز

استفاده از دارو درمانی برای افراد پارانویا مفید هست

ولی سعی کنید از روان درمانی هم براشون کمک بگیرید..دو درمان در کنار هم بسیار مفید هست

کلنیک روناک 09307919548 مشاوره تلفنی پذیرفته می شود
دکتر مهدی وزیریان دکتر مهدی وزیریان
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز

ین بیماری یکی از گونه‌های روان‌گسیختگی است. روان گسیختگی پارانوئید یک بیماری جدی و مزمن است که فرد گرفتار تماس با واقعیت را از دست داده و شاید شخص را به سوی بسیاری از حالت‌های خطرناک، مانند کنش‌های خودکشی، هدایت می‌کند.

نشانگان روان گسیختگی پارانوئید شامل:

توهم‌های دیداری، مانند شنیدن صداکژانگاری، مانند گمان به این که همکار شما می‌خواهد شما را مسموم یا صدای شما را ضبط کندبیزاریخشمگوشه گیریخشونتدشواری‌های گفتاریرئیس وار رفتار کردناندیشه و کنش خودکشی

در روان گسیختگی پارانوئید به نظر می‌رسد که شخص بیشتر گرفتار حالت‌های بد رفتاری یا اندیشه‌های بد مانند دشواری در اندیشیدن، تمرکز، یا توجه می‌باشد.

• سعی نکنید رفتار آن ها را تغییر دهید، این کار تقریبا غیرممکن است.

• سعی کنید ارتباطتان با بیمار را نزدیک تر کنید تا از شما راضی باشد، ولی هرگز سوءظن هایش صحه نگذارید و در این بحث ها اصلا شرکت نکنید.

• هنگامی که بیمار سوءظن نسبت به همسرش پیداکرده، مواظب باشید تا از همسر او جانبداری نکنید، این کار باعث به وجود آمدن پیش فرض های جدید در او شده و ممکن است فکر کند شما با همسرش ارتباط دارید و به شما هم بدگمان شود.

• هرچه اختلال پارانویید شدیدتر باشد، احتمال دست زدن به خشونت در این گونه بیماران بیشتر می شود. در این مواقع حتما از پزشک کمک بخواهید.

• از آن ها انتظار روابط عاطفی نداشته باشید. برقراری این رابطه تقریبا غیرممکن است.

• بهتر است برای جلوگیری از لوس شدن یا طلبکار بار آمدن بیمار، گاهی که از او ناراحت هستیم، او را با محرومیت مواجه کنیم.

درمان پارانویا بیش از هرچیز با رفتار درمانی انجام می‌شود که هدف آن کاستن از حساسیتهای فرد مبتلا، نسبت به انتقادها و همچنین تقویت تواناییهای اجتماعی او است. سر و کار داشتن با افراد پارانویید بسیار مشکل است زیرا بسیار زودرنج هستند و رفتارشان معمولاً خصمانه‌است و از نظر احساسی بسیار بسته و نسبت به هر فعالیتی بی میل هستند.

به همین دلیل، درمان این مشکل، از پیشرفت کندی برخوردار است. برای درمان این افراد باید کوشش شود که در ابتدا چرخه شک و تردید او شکسته شود و او با تمرینهای آرامش بخش و روشهای کنترل اضطراب، از حالت انزوا خارج شود و کم‌کم با کمک پزشک و اطرافیان خود، تغییراتی اساسی در رفتارهای خود به وجود آورد.

خیابان جردن ،نرسیده به چهار راه جهان کودک ،کوچه صانعی ،پلاک 1،ساختمان نور.لطفا جهت هماهنگی برای مشاوره تلفنی با شما زیر تماس بگیرید 09307473322 02188190115 09301331580

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه