منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
امکان ایجاد سندرم سروتونین با داروی زولفت خارجی به تنهایی نه با داروی ضدافسردگی دیگر تا چه اندازه است؟ آیا امکان دارد این دارو به تنهایی باعث ایجاد سندرم سروتونین بشود؟ حال انکه گفته میشود این سندرم باعث مرگ میشود. شنیدیم. که داروی زولفت کم عارضه ترین و کم خطرترین داروی ضد افسردگی دنیا است؟ لطفا شفاف سازی کنید?
پاسخ
دکتر علی ادیبی دکتر علی ادیبی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

به طور معمول، این شرایط زمانی رخ می دهد که از ترکیب دو یا چند دارو، مواد مخدر و یا مکمل های غذایی که موجب افزایش سطح سروتونین می شوند، به طور همزمان استفاده شود. به عنوان مثال، ممکن است شما دارویی را برای درمان میگرن استفاده می کنید و علاوه بر آن برای درمان افسردگی نیز دارویی جدیدی را خورده اید. این می تواند باعث ایجاد سندرم سروتونین شود.

انواع خاصی از داروهای تجویزی، مانند آنتی بیوتیک ها و ضد ویروس هایی که برای درمان اچ آی وی و ایدز استفاده می شود، و برخی از داروهای نسخه ای برای درمان تهوع و درد نیز ممکن است سطح سروتونین را افزایش دهد.

نمونه هایی از داروها و مکمل های مرتبط با سندرم سروتونین عبارتند از:

داروهای ضد افسردگی

داروهای ضد افسردگی در ارتباط با سندرم سروتونین عبارتند از:

مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRI ها) مانند Celexa و سرترالینمهارکننده بازجذب سروتونین و نوراپی نفرین (SNRI ها)، مانند افکسورداروهای ضد افسردگی سه حلقه، مانند نورتریپتیلین و آمی تریپتیلینمهارکننده های مونوآمین اکسیداز (MAOI ها)، مانند ناردیل و Marplanسایر داروهای ضد افسردگی، مانند ولبوترین ( مورد استفاده برای ترک توتون و تنباکو)

همیشه نمی توانید از سندرم سروتونین جلوگیری کنید. تنها کافی است که اطمینان حاصل کنید که پزشکتان می داند که از چه داروهایی استفاده می کنید. اگر قصد دارید از ترکیبی از داروهایی که موجب افزایش سروتونین می شود، استفاده کنید، حتما با پزشک مشورت کنید. این کار را به ویژه زمانی که دارو جدید است یا دوز داروی قدیمتان افزایش پیدا کرده است، انجام دهید.

مشهدصیاد۴۶ پ۱۴ 9013242797

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه