منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
علت بی خوابی شبانه چیست
پاسخ
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

بی خوابی به عنوان اشکال در شروع یا حفظ خواب تعریف می شود . بیخوابی می تواند عنوان مشکل در به خواب رفتن ( بی خوابی اولیه ) ، یا بیدار شدن از خواب در طول شب یا بیدار شدن از خواب صبح خیلی زود ( زودتر از زمان برنامه ریزی شده ) خودش را نشان دهد.

بسته به مدت زمان این مشکل می تواند به انواع بی خوابی حاد (کمتر از 4 هفته) ، تحت حاد (بین 4 هفته و 6 ماه) و مزمن (بیش از 6 ماه ) تقسیم بندی شود.

تشخیص و درمان اختلالات خواب به دلیل تشابه زیاد با برخی اختلالات روانپزشکی و سایر بیماریهای طبی ،توسط متخصص آشنا به اختلالات خواب صورت می گیرد.

شایع ترین شکایات بی خوابی عبارتند از خواب آلودگی روزانه، تمرکز ضعیف و کاهش توانایی فعالیت در طول روز

علل شایع بی خوابی عبارتند از استرس، اختلالات روانی مانند اضطراب یا افسردگی، بی خوابی در ارتباط با اختلالات ریتم شبانه روزی و برخی از داروها.

از داروها برای درمان کوتاه مدت بی خوابی استفاده می شود، با این حال باید از درمان دارویی برای مدت طولانی اجتناب شود،درمان بی خوابی مزمن با استفاده از روش های دیگر، از جمله درمان رفتاری شناختی ویژه اختلال خواب یا بیوفیدبک و روش های خاص نوروسایکولوژیکال صورت می گیرد (کلیه درمان های غیردارویی و دارویی بی خوابی در کلینیک آلومینا در دسترس است).

دکتر مغز و اعصاب مصطفی امیری

♦ دکتر مصطفی امیری متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – دارای بورد تخصصی از دانشگاه علوم پزشکی تهران

فلوشيپ اختلالات خواب از اسپانيا

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه