منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
ببخشيد من مکان واجسام جلوم حالت بازی داردواسترس هم دارم باید چی کار کنم همه آزمایشی دادم حتی ام ار آی باسلاح دید دکتر داروی سیتوروپرام زاناکس ووالپرات سدیم مصرف می کنم بعضی وقتها انگار تعادل ندارم
پاسخ
دکتر علی ادیبی دکتر علی ادیبی
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

اولین اقدام پزشک در جهت بررسی مشکلات تعادلی، تشخیص عارضه یا داروهایی است که ممکن است علت ایجاد آن باشند. در این صورت، پزشک شما عارضه را درمان کرده، داروی متفاوتی برای شما تجویز می‌کند و یا در صورت خارج بودن مشکل شما از حیطه‌ی تخصصی او، شما را به متخصص مربوطه ارجاع می‌دهد.

اگر به سرگیجه‌ی خوش‌خیم وضعیتی حمله‌ای (BPPV) مبتلا هستید، پزشک شما ممکن است حرکات ورزشی خاصی را به شما توصیه کند ازجمله مانور اپلی که به از بین بردن اتوکونیا از مجاری نیم‌دایره کمک می‌کند. در بسیاری از موارد، یک جلسه‌ی درمانی اثر مناسبی خواهد داشت. افراد دیگر برای رهایی از سرگیجه ممکن است نیازمند چندین جلسه‌ درمانی باشند.

اگر بیماری منییر برای شما تشخیص داده شده است، پزشک شما توصیه‌هایی را در جهت تغییر رژیم غذایی و همچنین ترک سیگار در صورت سیگاری بودن به شما ارائه می‌کند. داروهای ضد سرگیجه و ضد تهوع می‌توانند علائم شما را تسکین دهند. البته این داروها می‌توانند باعث ایجاد کسالت و خواب‌آلودگی نیز بشوند.برخی از افراد مبتلا به اختلالات تعادلی ممکن است نتوانند سرگیجه‌ی خود را به‌طور کامل رفع کنند و لازم باشد تا وجود آن را تحمل کنند. یک درمانگر توان‌بخشی وستیبولار می‌تواند به شما کمک کند تا یک برنامه‌ی درمانی شخصی را برای خود طراحی کنید.از پزشک خود بپرسید که رانندگی کردن برای شما ایمن است یا نه. همچنین به دنبال راه‌هایی بگردید که خطر زمین خوردن و آسیب دیدن شما در طول فعالیت‌های روزانه مانند بالا و پایین رفتن از راه پله، استفاده از دستشویی و ورزش کردن را کاهش دهند. به‌منظور کاهش خطر آسیب دیدن در اثر سرگیجه، از راه رفتن در تاریکی خودداری کنید. همچنین باید از کفش‌های بدون پاشنه و کفش‌های مخصوص پیاده‌روی برای خارج از منزل استفاده کنید. در صورت نیاز از یک عصا یا واکر استفاده کنید و شرایط محیطی را در محل کار و منزل خود بهبود دهید. برای مثال می‌توانید بر روی دیوارها دستگیره نصب کنید.

مشهدصیاد۴۶ پ۱۴ 9013242797

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه