منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام خوبی اقای دکتر من زود انزالی شدید دارم ادم عصبی و خیلی استرسی هستم که موهای سرمم رو میکنم واسه زود انزالیم ترامادول ۲۰۰با سیدنافیل میخورم و میترسم معتاد بشم بنظرتون من باید چکار کنم
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

جواب سوال شما درباره انزال زود رس یا زودانزالی (خارج شدن منی و رسیدن به ارگاسم بدون تحریک کافیِ آلت؛ معمولا کمتر از دو دقیقه): اگر عمل جنسی خیلی دیر به دیر انجام می شود و زودانزالی موقتی ست جای نگرانی ندارد. اگر زود انزالی دایمی ست درمان لازم است. جدای از علل پزشکی، هیجان بیش از حد جنسی، ترس از اجرای درست عمل جنسی و انواع نگرانی می توانند سبب زودانزالی شوند. لذا بخشی از علل روانشناختی و علل مهم دیگر پزشکی هستند. ابتدا به علل زودانزالی و سپس به راههای درمان اشاره می کنیم: علل روانشناختی: 1. حساسیت بیش از حد پوست آلت که با کِرِم های بی حسی قابل درمان است). 2. خودارضایی سریع در نوجوانی و عادت بدن به زودانزالی در نتیجه ترسی که از قبل نهادینه شده (ترس از دیده شدن). 3. نگرانی بیش از حد از سکس به علت خاطراتی بد در گذشته. 4. عقاید و ترس فرهنگی که به اشتباه عمل سکس و لذت میان مدت و بلند مدت را زشت و شرم آور می دانند. 5. افسردگی. اکنون به علل فیزیکی و پزشکی اشاره می کنیم: 1. بیماری دیابت که باید تست قند خون و تست خون دهید.2. فشار خون بالا. 3. مشکلات غده تیروئید. 4. بیماری پروستات . 5. مصرف الکل و نوشیدنی های مضر. 6. بیماری جدی اسکلروسیز (سخت شدن بافت های بدن و آسیب به عصب ها). راههای درمان زود انزالی: شخص می تواند مشکل خود را با توجه به توضیحات بالا بررسی کند. از خود بپرسد آیا مشکل من روانشناختی است و یا اینکه پزشکی و فیزیکیست؟ در مورد مشکلات روانشناختی باید ترس ها و نگرانی های خود را بکاهید و یک رابطه جنسی سالم، منظم و به دور از استرس داشته باشید. اگر لازم شد نزد روانشناس و روانپزشک خوبی بروید و مشاوره بگیرید. در مورد درمان های پزشکی انجام آزمایشات دیابت و خون (برای بررسی تیروئید برای مثال) کمک خوبی برای تشخیص مشکل زودانزالی است. تغذیه سالم نیز کمک می کند. مواد استرس آور کمتر مصرف شود. اگر فشار خون شما بالاست باز راههای درمان خود را دارد

...................

کندن موهای سر:

? دوست عزیز کندن مو یک اختلال است و بیشتر ناشی از اضطراب، استرس، وسواس فکری جبری ست.

چه خوب می شد که بدون ترس نزد پزشک مغز-اعصاب-روان درمان می شدید. متاسفانه مردم ما هنوز به این آگاهی نرسیده اند که بیماری یا اختلال چیز عادیست و برای هر فردی ممکن است پیش بیاید. با این حال چند نکته کمکی می گوییم:

1. یک دفترچه یادداشت تهیه کنین و تاریخ، ساعت، اینکه در چه شرایطی قرار دارین یا داشتین، احساستان و مدت زمانی که موهاتونو می کنید رو یادداشت کنید. این کار فایده زیادی دارد. به طور ناخودآگاه، به مغز شما کم کم یاد می دهد که این عادت را کنار بگذارد.

2. به دستانتون یاد بدین که بی رحمی می کنه در حق موهای شما و جلوی دستها رو بگیرین. فکر کنین که باید در برابر حملات دستاتون از موهاتون دفاع کنین.

3. هر وقت می خواهید مو کندن رو شروع کنین، بلافاصله یه فعالیت دیگه ای رو شروع کنین: مثلا رقص، نقاشی، پیانوزدن (اگه امکانش هست)، هر فعالیتی که دوست دارین.

4. هر روز پیاده روی، دویدن، شل سازی عضلات، تنفس عمیق اینا انجام بدین و استرس رو از خودتون دور کنین.

5. عادت های جدید و مفید رو در خودتون تقویت کنین. ببینین چه استفاده صحیحی می تونین از انگشتان دست بکنین و جایگزین کندن مو کنین. این همه فعالیت. به مغزتون یاد بدین که شما پر از اعتماد به نفس هستین، باید کارهای مثبت با دستاتون انجام بدین و خلاقیت داشته باشین.

چند تا راهکار خیلی خوب توی سایت فوق تخصصی مغز، اعصاب روان جایروس کلینیک گفتیم که لینک رو در زیر می نویسم. روش کلیک کنین خیلی مفید هست.

goo.gl/DPC8f9

لینک خود سایت: www.gyrusclinic.com

? تریکوتیلومانیا (کندن مو و ابرو)

کندن و کشیدن موها (تریکوتیلومانیا)

#اختلالات_روانپزشکی

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

? #تریکوتیلومانیا چیست؟

✍️تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن مو، اختلالی است که در آن فرد به دنبال یک احساس تنش و فشار درونی اقدام به کندن مکرر موهای خود می کند و در نتیجه ی این کار معمولا احساس تنش کاهش می یابد. کندن مو ممکن است در هر ناحیه ای از بدن که مو رشد می کند رخ دهد اما نقاط رایج: پوست سر، ابروها و مژه ها هستند.

?این اختلال موجب پریشانی قابل توجه یا نقص در عملکرد اجتماعی، شغلی، یا زمینه های مهم دیگر می شود.

✔️تریکوتیلومانیا چگونه و از چه زمانی آغاز می شود؟

?رایج ترین سن شروع این اختلال در نوجوانان و بزرگسالان جوان است. به طور متوسط، معمولا سن شروع بین ۹ تا ۱۳و نقطه ی اوج آن بین ۱۲ تا ۱۳ سال می باشد. کندن مو ممکن است در کودکان شیرخوار نیز دیده شود، که البته معمولا این رفتار در طول رشد اولیه از بین می رود. شروع این اختلال ممکن است همراه با حالت های هیجانی مختلف، ازقبیل احساس اضطراب یا خستگی باشد.

@gyrusclinic

?علت این اختلال معمولا اضطراب است و شخص برای اجتناب و فرار از احساس اضطرابی که تجربه می کند این رفتار را انجام می دهد.

✔️آیا تریکوتیلومانیا منجر به مشکلات دیگر می شود؟

?در دوران بلوغ، که یک زمان بسیار مهم به خصوص برای رشد عزت نفس، تصویر بدن، و روابط با همسالان از هر دو جنس می باشد، نوجوانان ممکن است تمسخر از طرف خانواده، دوستان، یا همکلاسی ها، و بعلاوه احساس خجالت به دلیل ناتوانی در کنترل عادت ها را متحمل شوند. بنابراین، حتی یک طاسی کوچک می تواند باعث مشکلات ویرانگری در رشد شود که ممکن است در تمام طول عمر ادامه یابد. اگرچه بسیاری از افراد با تریکوتیلومانیا ازدواج می کنند و با یک سبک عادی زندگی می کنند، اما به دلیل ترس از برملا شدن راز خجالت آور خود از برقراری روابط صمیمانه اجتناب می کنند، بنابراین می توان نتیجه گرفت که شرم مرتبط با این رفتار بیشترین اثر ناتوان کننده ی تریکوتیلومانیا است.

@gyrusclinic

?تریکوتیلومانیا در طیف اختلال #وسواس_فکری_عملی قرار دارد، این دو اختلال معمولا از یک خانواده هستند و درمان هایی که برای اختلال وسواس فکری-عملی استفاده می شود می تواند در درمان تریکوتیلومانیا نیز مفید باشد.

در بعضی افراد #افسردگی نیز با تریکوتیلومانیا اتفاق می افتد، یکی دیگر از اختلالاتی که ممکن است همراه با تریکوتیلومانیا رخ دهد #اختلال_کندن_پوست است. همچنین رفتارهای تکرار شونده ی متمرکز بر بدن دیگر، شامل: #جویدن_ناخن، #مکیدن_انگشت_شست، #کوبیدن_سر، یا #خاراندن_اجباری نیز می توانند با تریکوتیلومانیا همراه شوند.

@gyrusclinic

✔️دو روش درمانی که به لحاظ علمی بررسی و اثرات آن ها کشف شده، درمان های رفتاری و دارویی هستند که معمولا به صورت ترکیبی استفاده می شوند:

?#رفتار_درمانی: در رفتار درمانی، افراد یک روش ساختار یافته از نحوه ی پیگیری علائم و رفتارهای مرتبط، افزایش آگاهی از کندن(مو)، ایجاد رفتارهای جایگزین و چندین تکنیک دیگر با هدف از بین بردن ‹عادت› کندن مو را یاد می گیرند.

ترک عادت کشیدن و کندن مو! (تریکوتیلومانیا) - سایت فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان

ترک عادت کشیدن و کندن مو! (تریکوتیلومانیا)Reviewed by مرکز تحقیقات مغزواعصاب و روان on Oct 12Rating: تریکوتیلومانیا

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه