منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام شب هنگام خواب احساس گزفتگی در وسط قفسه سینه دارم و دهنم خشک میشه و بی قرارم حتی ۲ الی ۳ ساعت طول میکشه تا بخوابم خیلی کلافه میشم و قدرت فور کردن هم ندارم ممتون میشم کمکم کنید ممنون من ۳۶ساله هستم وزن من ۱۰۰ کیلو و قدم ۱.۷۸ هست سابقه فشار خونه در خانواده دارم
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-5 دکتر پزشکان سبز و سالم-5
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز. با محاسبه شاخص توده بدنی تان: نسبت قد و وزن (31/6)، اولین مشکل شما اضافه وزن می باشد. حدود 20 کیلوگرم اضافه وزن دارید که می تواند منشاء اختلالات و بیماری ها در بدن باشد.

از علل گرفتگی قفسه سینه ریفلاکس معده است یعنی برگشت اسید معده به مری (به خصوص وقت خواب) که اضافه وزن می تواند آن را بدتر کند.

خشکی دهان می تواند ناشی از داروهای فشار خون بالا یا خود فشار خون بالا همراه با ریفلاکس معده باشد. همچنین، مصرف برخی داروها و نیز کم آبی بدن سبب خشکی دهان و ریفلاکس معده می شود. ضمن اینکه دیابت در افراد دارای اضافه وزن نیز سبب خشکی دهان می شود.

توصیه ما: تست خون بدهید تا سطح مواد بدنتان مشخص شود. در تغذیه خود کافئین، نوشیدنی الکلی، نمک، غذاهای آماده و کنسروی یا حاوی مواد نگهدارنده، سردی زیاد...مصرف نکنید. ورزش کنید. به جای مصرف دارو در همان ابتدای درمان، بهتر است ابتدا سبک زندگی، آداب غذاخوردن رعایت شود. فاصله بین خوردن غذا تا خوابیدن کم نباشد. قبل از خواب یک لیوان حاوی دمی جوشانده نعنا با کمی تخم بارهنگ و عسل بنوشید و تا زمانی خوب شوید این کار رو ادامه دهید. اگر نمی توانید، به پزشک مراجعه و داروی ریفلاکس معده تجویز شود.

تهران-بزرگراه رسالت-بعد از میدان رسالت به سمت شرق-نرسیده به چهارراه سرسبز-روبروی مسجد حجتیه-پلاک 686-طبقه 5-واحد 10 021-77189675

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه