منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام مشکلم استرس بیش از حد وعصبی بودنمه طوریه که دچار تیک میشم راحت نمیتونم نفس بکشم وقتی مهمونی میرم جایی میرم بدتر میشم خسته شدم دیکه تورو خدا کمکم کنید
پاسخ
دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم* دکتر مجموعه پزشکان سبزوسالم*
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

سلام دوست عزیز

بدون بررسی های پزشکی و معاینات بالینی نمیتوان تشخیص قطعی دادهر گونه احساس ناخوشایند در فرایند تنفس را تنگی نفس می گویند. بیماری های تنفسی و قلبی عروقی در ابتلا به تنگی نفس، نقش عمده ای دارند. هر فرد در شبانه روز به طور متوسط 12 بار در دقیقه به صورت ناخودآگاه دم و بازدم انجام می دهد که از آن مطلع نیست، بنابراین وقتی فرد فرآیند تنفس خود را احساس می کند، یعنی تنفس او از حالت عادی خارج شده است.

تنگی نفس یک بیماری نیست، بلکه علامتی از یک بیماری است. تنگی نفس انواع مختلفی دارد و در افزایش تعداد و عمق تنفس، خمیازه کشیدن، احساس سنگینی روی سینه و یا خستگی زودرس در بالا رفتن از پله و سر بالایی خود را نشان می دهد.

تنگی نفس از جمله اتفاقات معمول است که هیچ کس واقعا توجهی به آن نمی کند. تنگی نفس به دنبال هرگونه فعالیت شدیدی که انجام می دهید یا هر وزنه ی سنگینی که بلند می کنید، اتفاق می افتد. شما با سر و صدا نفس می کشید، نفس نفس می زنید و تقلا می کنید و برای فرو بردن اکسیژن مغذی، به سختی تنفس می کنید. بعد از مدتی هنگامیکه اعصاب تان آرام شد، تنفس تان به حالت عادی باز می گردد. این چیزی است که تقریبا همه ی ما در زندگی روزمره مان تجربه می کنیم و برای چنین تنگی نفس موقتی، مطلقا نیازی به نگرانی نیست.

با این حال اگر متوجه شدید که گاهی اوقات مجبورید برای فرآیند ساده نفس کشیدن، به سختی تلاش کنید، شاید علتی برای نگرانی وجود داشته باشد. آیا بعد از صحبت کردن یا در حین آن احساس خفگی می کنید؟ آیا هنگامیکه از چند پله بالا می روید تا به منزل تان در طبقه اول برسید، احساس می کنید که در یک ماراتن دویده اید؟ اگر اینطور است پس به احتمال قوی شما از تنگی نفس رنج می برید و هرچه زودتر به دنبال کمک پزشکی بروید، برایتان بهتر است به این خاطر که تنگس نفس به تنهایی مشکل مهمی نیست اما معمولا نشان دهنده ی یک مشکل سلامتی زمینه ای است.

در مورد مساله اختلال نعوذ نیز بهتر است ابتدا به اورولوژیست مراجعه فرمایید، در صورت عدم مشکل جسمی به روانپزشک ارجاع داده خواهید شد.

مجموعه جایروس کلینیک ارائه دهمده ی خدمات در این زمینه می باشد.

www.gyrusclinic.com

مجموعه پزشکان سبزو سالم
مجموعه پزشکان جایروس مجموعه پزشکان جایروس
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

برای خانم فاطمه امیری رواندرمانگر در کلینیک جایروس نوبت ویزیت بگیرید

شریعتی, تقاطع دولت کوچه امامزاده,پلاک 14 واحد 6 021-22616377

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه