منوی اصلی
انتخاب بخش بندی سوالات
سلام چکار کنم که فقط،شکمم اب بشه
پاسخ
دکتر پزشکان سبز و سالم-1 دکتر پزشکان سبز و سالم-1
۴۸ / ۱۰ / ۱۱ | ساعت ۴ ق.ظ

کوچک کردن شکم یا لاغر شدن مسئله ای است که نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد، اما رعایت برخی نکات کمک زیادی به شما می کند که در ادامه به چند نکته برای آب کردن شکم اشاره می کنیم:

• آب و لیمو بنوشید.

نوشیدن محلول آب و لیمو در هنگام صبح نه تنها به بهبود سوخت و ساز بدن و سیستم گوارشی کمک می کند، بلکه باعث لاغر شدن هم می شود، به علاوه برای بهبود التهاب ها نیز موثر است. آبلیمو باعث افزایش انرژی می شود، بنابراین توصیه می شود به جای نوشیدن چای یا قهوه در هنگام صبح محلول آب و آبلیمو بنوشید.

• به طور امتحانی یک روز گلاتن یا لبنیات مصرف نکنید.

بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند نسبت به برخی مواد غذایی دچار حساسیت هستند. بهترین راه برای تشخیص این حساسیت ها این است که خود را امتحان کنید و به مدت یک یا چند روز ماده غذایی را از رژیم غذایی خود حذف کرده و نشانه های خود را ارزیابی کنید. مصرف لبنیات در برخی افراد که دچار حساسیت هستند، منجر به نفخ و ناراحتی و بزرگ شدن شکم می شود.

• میان وعده های خود را بهبود بخشید.

بسیاری از ما عادت داریم از کلوچه ها و شیرینی های مختلف برای میان وعده استفاده می کنیم. بهترین میان وعده ها میوه ها هستند، به ویژه آناناس. آناناس حاوی آنزیمی است که به هضم غذا و شکستن پروتئین ها کمک می کند. به علاوه نفخ را از بین می برد.

• مصرف سدیم خود را کنترل کنید.

نمک حاوی مقدار زیادی سدیم است و علاوه بر اینکه برای قلب خطرناک است، باعث التهاب بدن می شود. بسیاری از غذاهای فرآوری شده حاوی مقدار زیادی نمک هستند. میزان مصرف نمک خود را کاهش دهید.

• غذای خود را به آرامی بخورید.

زمانی که غذا را با سرعت بیشتری می خورید هم باعث می شود هوای بیشتری وارد معده شما شده و هم غذای بیشتری خواهید خورد. بنابراین غذا را به آرامی و با حوصله بخورید و به خوبی غذا را بجوید.

• از نوشیدن نوشابه های گازدار اجتناب کنید.

این نوشابه ها علاوه بر اینکه دارای ترکیباتی هستند که باعث افزایش وزن می شوند بلکه گاز موجود در این نوشابه ها منجر به نفخ می شود. بهترین نوشیدنی آب است. آب را به میزان زیاد بنوشید، نوشیدن آب زیاد به عملکرد بهتر بدن کمک کرده و باعث کاهش وزن می شود.

• فیبر بیشتر بخورید.

فیبر باعث کاهش التهاب شده و به عملکرد بهتر سیستم گوارش کمک می کند.

• از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

الکل منجر به بروز مشکلات گوارشی شده، به علاوه حاوی قند زیادی است.

• چای نعنا بنوشید.

چای نعنا علاوه بر آرامش باعث کاهش التهاب و نفخ می شود.

• دسر نخورید.

دسرها حاوی مقدار زیادی قند و نشاسته هستند که هر دو چاق کننده هستند.

برای پرسیدن سوالات پزشکی خود، می توانید به ربات تلگرام هوشمند سبزوسالم مراجعه کرده و سوالات خود را از پزشکان متخصص بپرسید.
آدرس ربات تلگرام سبزوسالم:

https://t.me/askq_bot
تخفیف لیزر موهای زائد ویژه ماه رمضان
مقالات تصادفی

آخرین چند رسانه ای های پزشکی و سلامت

آخرین تست های سلامتی

درمان بی خوابی بدون دارو (کلیک کنید)
اینجا باهوش تر میشوید!
عضویت در خبرنامه ثبت نام
ثبت نام شما با موفقیت انجام شد
در خبرنامه ما عضو بشید و دسترسی خودتون به اطلاعات جالب و جذاب رو راحت کنید. باقی کارها رو ما برای شما انجام میدیم. تنظیم خبرنامه خبرنامه سلامت خبرنامه مغز و اعصاب و روان خبرنامه زیبایی و تغذیه